Gå til innhold

8800Gts i Sli eller 8800 Gtx?


Tangeter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker? Hvorfor forresten? Er veldig lite kjent med hvordan sli fungerer, kraften dobler seg altså ikke? For 2 xfx Gts'er koster litt under 2200 perr og en god Gtx koster 4400 (ca), tenkte jeg fikk dobbel kraft og dermed mer enn noe en Gtx kunne gi :p .

 

Forresten, har en 460 watt psu, kjører fem hdd'er, 2 DVD-er og en ata-raid, må jeg kjøpe ny? Hørte 8800 krevde en del? :ermm:

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

skal ikke si hvordan 8800gts korta er i sli modus men har sett kort som får en økning på 90% fra single - sli, men som sagt vet ikke ossn det er med 8800 korta :)

 

men som nevnt over ville helt klart gått for et gtx kort om man har råd til det for så evt når prisen synker kjøpe et til gtx kort :)

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar
Har alltid hørt at xfx og asus ligger høyest når det gjelder ytelse. Mulig det bare var et rykte :ermm: . Syntes jeg hørte om noen tester som målte kraften til hver produsents kort.

9516486[/snapback]

 

Jeg er et simpelt museklikk fra å bekrefte betalingen på EVGA 8800 ULTRA Superklocked. vanskelig valg!

Lenke til kommentar
Hvor mye må du med for det da?

9516821[/snapback]

 

6299,- komplett. Tømmer kontoen der. Da kan jeg spill Bioshock på fult. Har jeg bra nokk prossessor til å utnytte kortet?

9516826[/snapback]

 

6299? Litt stiv pris, har du prøvd prisguide.no ? Ser noen til litt over 5000.

Hvorfor ikke bare en gtx? Sies at ultra bare gir 10% ekstra ytelse :ermm:

 

Foresten, med 5 hardisker og 2 dvd-rommer gående, tror dere en 460watt psu klarer å dra en 8800 gtx?

 

PS: Vet ikke om de tester gpu opp mot cpu men er en ganske bra side om du ikke har vært der http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest .

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

Ja, det var litt mye.. Men skal man ha det beste så skal man vel ha det beste. :)

 

Tror nok det ville være mest økonomisk fornuftig å gå for en 8800GTX og klokke denne opp i tilnærmet Ultra-hastighet istedenfor. MSI har bla en GTX orginalklokket til 610Mhz/2Ghz for 2000 kroner mindre..

 

Med disse kan du jo f.eks investere i noen gode minnebrikker ekstra, vannkjøling, ratt og pedaler, ny mus/musmatte og tastatur, et skikkelig godt headset, øl, ... mulighetene er mange... :)

Lenke til kommentar
er det ikke greieste å ta det billigste gtx kortet? Det er bare bundelen som er forskjellig...

9517521[/snapback]

Stemmer. Eneste forskjellen er evt. spill som følger med. Sålenge kortet ikke er fabrikkoverklokket da, men dette står jo opplyst i spesifikasjonene og ofte også i produktnavnet.

 

Merk at eVGA 8800Ultra Superclocked er klokket til 655/2250 som er endel over standard Ultra. (612/2160(?)) Dette er ofte gode chipper som kan klokke en god del lengre også, selvom de gir svært god ytelse på "standard"-frekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...