Gå til innhold

Lav FPS i Raid grupper


Anbefalte innlegg

Hei alle wow gamere.

 

Min maskinvare er

Pentium 3ghz

2gb minne

250gb HD

Power Color X 1950 Pro 512mb (Tidligere ATI 9800 Pro som tok kvelden)

Samsung Syncmaster 22 Wide

Maskinen er en Dell XPS som er ca 4 år gammel. På den tiden jeg kjøpte den var den state of the art, men gammeldags pr i dag. Mye har jo skjedd på 4 år..

 

Operativsystem.

Windows XP

 

Raid FPS i combat fra 5 til 10

Uansett, jeg mener at med det grafikk kortet jeg kjøpte burde det ikke være noe problem å få en akseptabel FPS i raid. Kjørte drivercleaner etter jeg bytta kortet, og bruker Omega drivers nå

 

Kjører wow i 1600x1200 wide med alle innstillinger på minimum. På tross av dette ligger FPS på rundt 22 i idle, og dropper ned til mellom 5 - 8 fps i combat.

Bruker Photec UI og har lagt til litt mods på den pakka. Hva kan problemet være, er resten av maskinvaren min moden for museum og det er den som forårsaker problemet? :hmm:

 

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har akkurat samme oppsett som deg sånn ca, samme 3d kort og kjører på 60-90 fps avhengig av hvor mye maskinen må rendre (altså skal det sakke litt ned i raids) men ikke så mye som du har her. to ting jeg ville sjekket er at viftene dine surrer og går og at maskinen din ikke kan stekes egg på, og om du stiller ned oppløsningen fra 1600x1200 til noe litt mindre e-peen og ser om det gjør noe forskjell :)

Lenke til kommentar

Jeg har samme issuet som deg, og omtrent samme type hardware bare med en AMD Opteron der begge cores ligger jevnt over på 50%. Jeg har rett nok satt alt på max i samme oppløsning, men jeg vurderer seriøst å møte opp mødløs til et raid for å se om det er modsa mine som fucker opp.

 

Uansett, det burde være maskin nok til å kunne få akseptabel fps, men 5-10 fps i raids er mer gjengs.

Lenke til kommentar

Når jeg skifta kortet blåste jeg ren hele maskinenen, og rensa den skikkelig.

Sjekket at alle vifter gikk, det er nå ca en måned siden.

Ved solo spill og alt på av gfx innstillinger ligger jeg på 45 - 55 fps i Stormwind.

Det ser ut til at det er i raid problemet kommer.

 

Har som deg, Netforce lurt litt på om det kan være noen av addonsa som skaper problemet. Har prøvd å ta bort 3D modelering i party frames og kjører bare clean bars, men det hjalp ikke noe.

Kjørte også i går en test med å bruke kun noen få addons i Karazhan. Lå da på 10 til 18 fps, det var litt avhengig av encounter.

Sent i går kveld etter raidet var jeg så forbanna, så det ble bestilt en ny maskin.

Fire år på en PC er vel mer enn nok uansett.

 

Takker for svar, og håper du finner en løsning på ditt problem Netforce.

Lenke til kommentar

Hvor mye jobber harddisken din?

 

Dette kan godt være et fragmenteringsproblem da wow-motoren ikke er kjent for å være verdensmester i cache-behandling.

 

Jeg ville prøvd å kjøre diskopprydding og defragmentering på partisjonen som inneholder windows og partisjonen som spillet ligger på.

 

Samtidig så kan det være verdt å sjekke businstillingene i BIOS slik at du ikke har minnebuss som kjører på en annen frekvens enn det frontsidebussen på prosessoren kjører.

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Hmm, joa, skal se om jeg får satt igang speed-disk, tror ikke jeg har gjort det siden jeg reinstallerte burken på forsommeren, men det med businstillinger kunne være en ide ja. Får sjekke det tror jeg.

 

Eventuellt så vil jeg anbefale nyeste driversettet til ATI, det gjorde ytelsen generellt sett noe bedre, merka lite til det i raids dog.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...