Gå til innhold

vil spre nettet fra canal digital trådløst.


Anbefalte innlegg

Har netttopp fått bredbånd fra canal digital via et Thomson TCM 420 kabel-modem.

Her funker nettet fint.

Greia er at jeg ønsker å spre nettet ut i huset via en Speedtouch 585i.

har gjort dette før med en trådløs router med wan-port som distribuerte signalet fra modemet og en kunne koble seg til trådløst til routeren.

Hvordan skal dette gjøres i mitt tilfelle der speedtouchen har et integrert modem, bare en dsl-inngang og ingen wan-inngang?

 

All hjelp mottas med stor takk!

Endret av palsp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har netttopp fått bredbånd fra canal digital via et Thomson TCM 420 kabel-modem.

Her funker nettet fint.

Greia er at jeg ønsker å spre nettet ut i huset via en Speedtouch 585i.

har gjort dette før med en trådløs router med wan-port som distribuerte signalet fra modemet og en kunne koble seg til trådløst til routeren.

Hvordan skal dette gjøres i mitt tilfelle der speedtouchen har et integrert modem, bare en dsl-inngang og ingen wan-inngang?

 

All hjelp mottas med stor takk!

9507439[/snapback]

 

Tja mulig du kan kjøre hele wlan biten bridged, dvs først deaktiver dhcp serveren i modemet og så kjører du en kabel fra kabelmodemet og inn i en av lan portene på modemet.

 

Om det fungerer eller ikke på dette modemet aner jeg ikke.

 

Det aller enkeleste er jo selvfølgelig å kjøpe utstyr som er ment å brukes til oppgaven du ønsker å bruke det til :thumbup:

Lenke til kommentar
Har netttopp fått bredbånd fra canal digital via et Thomson TCM 420 kabel-modem.

Her funker nettet fint.

Greia er at jeg ønsker å spre nettet ut i huset via en Speedtouch 585i.

har gjort dette før med en trådløs router med wan-port som distribuerte signalet fra modemet og en kunne koble seg til trådløst til routeren.

Hvordan skal dette gjøres i mitt tilfelle der speedtouchen har et integrert modem, bare en dsl-inngang og ingen wan-inngang?

 

All hjelp mottas med stor takk!

9507439[/snapback]

 

Tja mulig du kan kjøre hele wlan biten bridged, dvs først deaktiver dhcp serveren i modemet og så kjører du en kabel fra kabelmodemet og inn i en av lan portene på modemet.

 

Om det fungerer eller ikke på dette modemet aner jeg ikke.

 

Det aller enkeleste er jo selvfølgelig å kjøpe utstyr som er ment å brukes til oppgaven du ønsker å bruke det til :thumbup:

9510118[/snapback]

 

 

 

oki, skal prøve dette.

om det ikke blir noen løsning med det første blir det vel innkjøp av enkelt og rett utstyr. men man tager det man haver,vettu... ;)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...