Gå til innhold

Recovery cd nødvendig?


Sanux

Anbefalte innlegg

hei, jeg sliter litt med og finne ut av om det er nødvendig med en Recovery Cd/Dvd, eller om jeg kan trykke på feks. f10 og få opp recovery menyen..

 

jeg har allerde prøvd og trykke F10 og alt +F10 under oppstart, men ingenting funker...

jeg vet jeg har den recovery partisjonen fortsatt på harddisken og etter ha lest en god del poster på google søk så forstår jeg det rett at man ikke trenger en recovery cd, men bare å trykke den magiske knappen.

 

har en Acer Aspire 5720g forresten :)

 

takker for all hjelp!

 

EDIT: har også lastet ned eRecovery osv men når jeg prøver og gå inn på programmet så går det fort inn og ut av det :(

Endret av SaNux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg sliter litt med og finne ut av om det er nødvendig med en Recovery Cd/Dvd, eller om jeg kan trykke på feks. f10 og få opp recovery menyen..

 

jeg har allerde prøvd og trykke F10 og alt +F10  under oppstart, men ingenting funker...

jeg vet jeg har den recovery partisjonen fortsatt på harddisken og etter ha lest en god del poster på google søk så forstår jeg det rett at man ikke trenger en recovery cd, men bare å trykke den magiske knappen.

 

har en Acer Aspire 5720g forresten :)

 

takker for all hjelp!

 

EDIT: har også lastet ned eRecovery osv men når jeg prøver og gå inn på programmet så går det fort inn og ut av det :(

9507290[/snapback]

Hei,det skal være å trykke på Alt + F10 før Windows begynner å laste.

 

Men vil absolutt anbefale å brenne ut recovery-CD i tilfelle harddisken kræsjer...

Lenke til kommentar

da har jeg muligens fått tak i en Vista Home Basic CD og lurer på om det er slik at jeg kan bruke min activation key som er under PC-en når jeg installerer på nytt? er det også slik at alle vista CD-er egentlig er alle versjoner men kommer ann på din "Cd-key"?

 

takker igjen for svar :)

 

EDIT: jeg har da opprinnelig vista home premium på PC-en :) glemte og skrive det

Endret av SaNux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...