Gå til innhold

Age of empires 2, lan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som meg. Eg kjøpte det hos ein venn for 50 kr.

Og eg prøvde google, ingen finn løysinga der heller, men mange har det samme problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke Hamachi for å spille AoE2 på LAN. Bare legg til IPX

Nettverkstilkoblinger -> Lokal Tilkobling (Høyre-klikk -> Egenskaper) -> Installer... -> Velg Protokoll (Ok) -> Velg så 'IPX/SPX/NetBIOS' (Ok)

That's it. Da skal mye av de gamle spillene ha internett/LAN tilgang. inkl AoE2.

Alle parter må gjøre dette for at det skal virke.

Skrevet

Nettverkstilkoblinger -> Lokal Tilkobling (Høyre-klikk -> Egenskaper) -> Installer... -> Velg Protokoll (Ok) -> Velg så 'IPX/SPX/NetBIOS' (Ok)

That's it. Da skal mye av de gamle spillene ha internett/LAN tilgang. inkl AoE2.

Alle parter må gjøre dette for at det skal virke.

Eg finn ikkje noko som heiter: 'IPX/SPX/NetBIOS'. Ikkje noko i nærheten ein gang, og eg har ikkje internett der me spele, så Hamachi funker ikkje.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Hei, jeg har orginalen. Men har vista 32bit. Hvordan får jeg lagt til IPX til protokollen min?

Skrevet

Hei, jeg har orginalen. Men har vista 32bit. Hvordan får jeg lagt til IPX til protokollen min?

Det gjør du ikke. IPX er dødt og Microsoft sluttet å støtte protokollen med win2003.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...