Gå til innhold

Komplett minne i Dell?


cyberpet

Anbefalte innlegg

Vet at det har vært en tråd om dette for en stund siden, men trenger å få bekreftet dette:

 

Planlegger å oppgradere minnet i min Dell i4150 med 256 mb fra før og lurer på om noen kan bekrefte om tredjepartsminnet (TwinMos PCI 2100 SO-DIMM) som Komplett selger kan brukes i min maskin og i en i8200..?

 

 

Lurer også på om noen synes det er verd de 2-300 kr man sparer på å kjøpe tredjepartsminne framfor originalt (256 mb), vil jeg merke noen forskjell til stort sett vanlig bruk??

 

Uansett er det mulig jeg går for 512...og da er det jo verd å spare noen kroner, eller??

 

PS: Trenger ikke be meg kontakte Komplett, har gjort det og de kunne tydeligvis ikke hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere leverandører, som Crucial og Kingston har en egen oversikt på nettsidene om hva Dell maskinene skal ha av minne.

 

Jeg har kjørt en del minnebrikker fra Crucial både i vanlige PC'er og servere fra Dell og det har aldri vært noe problem.

 

Saken er jo den at de store maskinleverandørene (Dell, IBM, HP og Apple) har svært høye minnepriser i forhold til vanlig markedspris, men i motsetning til tidligere baserer alle disse leverandørene seg nå på helt standard brikker, slik at man kan kjøpe "uorginalt" minne av høy kvalitet til en lavere pris.

 

Arcade

Lenke til kommentar

Kjøpte en 512 brikke (crusial) til en Latitude 610 og det virket helt fint.

I følge komplett ville den uorginale sikkert også virke, men man var sikkrere med Crusial, sikkert bare selger preik, men jeg gikk på ;)

 

Har hørt at Dell bærbare skal være ganske "snille" når det gjelder hvilket minne de vil godta.

 

G.

Lenke til kommentar

Jeg hentet min 512 MB brikke fra Crucial hos Flexi-data i går, og den virker som en drøm. Kombinerer den med 128 mb som stod i, så nå har jeg 640 mb. veldig veldig digg....

 

Gå inn på Crucial sine sider og sjekk om du kan bruke den samme som meg, det kan du sikkert.

Lenke til kommentar

Bestilte meg Crucial fra komplett i går, så nå bare venter jeg! ;)

 

Tror det er litt annen brikke i min enn i din, jeg har P4 i min 4150 og den bruker pc2100 minne..

 

Eneste som er kjipt er at Crucial satte ned prisene i natt da :( typisk det!!

Men Komplett har ikke justert prisene ennå så jeg håper forskjellen ikke blir så stor..

 

Har 256 fra før så blir det 768 totalt :D

 

Har du prøvd å redusere det virtuelle minnet i din etter at du fikk mer minne? fungerte det i såfall bra??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...