Gå til innhold

Kulturo: Prince ut mot YouTube og eBay


Anbefalte innlegg

Om Prince gjør dette fordi han mener at sine verk blir ødelagt/voldtatt/whatever så kan jeg fint skjønne at han reagerer. Er det dollar som er motivasjonen så er det bare trist.

 

Prince har gitt oss noen geniale musikalske verk innen pop, jeg håper han reagerer fordi han føler låtene blir misbrukt og ikke fordi han er redd for en tynnere lommebok.

9503037[/snapback]

 

 

Beklager, men jeg tror tynn(er) lommebok er grunnlaget... Gleder meg til å bli motbevist :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker youtube godt og har mye glede av nettsiden, men allikevel. Å påstå at artister skal være så idealistiske at de skal frasi seg sine rettigheter til kontroll over eget verk er vel å trekke det litt langt.

 

Og til dere som snakker om "angrep" mot fansen, det er jo helt på jordet, han angriper ikke privatpersoner (slik som platebransjen liker å gjøre), han angriper store internettselskaper med lommene fulle av gryn som gjør penger på å snylte på artistenes produkter.

 

Den litt snurte mentaliteten som sprer seg som et virus i diskusjoner om saker som denne må vel være vår tids PK.

Lenke til kommentar

Skal det eksempelvis være slik at jeg kan benytte Prince sine verk akkurat slik jeg ønsker i videoer jeg legger ut på youtube. Videoer som kan gjøre meg både kjent og til og med muligens også rik?

 

Utifra slik reglene og lovene er den dag i dag, hvordan kan det ha seg at de ikke skal gjelde for youtube? :)

 

Det er nå i hvert fall en spennende problemstilling.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...