Gå til innhold

Forslag til ny hardware


Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille meg en ny maskin, og har laget et forslag til et nytt oppsett. CPU-en skal klokkes moderat, og jeg lurer på om denne hardwaren er grei til dette. Maskinen vil kjøre Linux, og jeg har planer om å spille av HDmateriale, så ATI HD2x-serien vil vel være det beste alternativet (GPU bør være vifteløs). Jeg er litt i tvil om valg av chipset, og det står mellom nForce 650i og P35.

Det hadde vært fint hvis noen kunne kommentert dette oppsettet.

Legger ved et screenshot som vedlegg:

post-32856-1189809991_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

¤ Ram merket kjenner jeg ikke til, så kan ikke kommentere.

--

¤ Foxconn P35A-S og Foxconn P35A er omtrent identiske. Eneste forskjell er at P35A-S kortet har to Firewire porter. Siden USB2 er tilsvarende om ikke raskere enn Firewire og du sansynligvis ikke kommer til å bruke noen av Firewireportene, ser jeg ikke hensikten med å betale 300 kroner mer for et produkt.

--

¤ Helt OK prosessor.

--

¤ Ved å legge til en liten 100 lapp og bytte til Gigabyte ATI RadeonT HD 2600 XT 256MB - Vifteløs vil du øke ytelsen betraktelig.

Husk at GDDR3 er bedre og raskere enn GDDR2, selv om det kommer med 256MB Mer minne.

--

OK kjøler. Men det finnes både bedre og mer støysvake CPU vifter.

Noctua kjølerene er vell markedets beste kjølere til dags dato.

Lenke til kommentar

Mange takk for gode råd!

Jeg har satt opp en litt redigert liste, ut i fra tipsene jeg har fått, og jeg kom også på at min gamle 340W Chieftec PSU kun har 20pins ATX. Jeg tenkte at det kan være like greit å få seg en ny PSU, og jeg la til en Lc Power "Super Silent" 550W.

Er dette en grei nok PSU?

post-32856-1189858572_thumb.png

Lenke til kommentar

Hvor mange harddisker skal du ha?

Hvor mange dvdbrennere/spillere, etc?

 

Viss du skal ha en del, så anbefaler jeg en litt kraftigere psu.

Er litt usikker på kvaliteten på den psuen der. (den er jo 550w da) :hmm: Den virker litt billig syns jeg, men det kan være at den holder.

 

Trenger en virkelig 4gb minne til linux? Eller tenker du på å bytte til Vista?

 

 

Edit: skrev visst cpu istedet for psu :blush:. Tenkte sikkert på cpu som du skulle bestille E6750. Har selv en slik og skulle vel kommentere det

 

Sorry for dobbel post...

Endret av Jochi
Lenke til kommentar
Hvor mange harddisker skal du ha?

Hvor mange dvdbrennere/spillere, etc?

 

Viss du skal ha en del, så anbefaler jeg en litt kraftigere cpu.

Er litt usikker på kvaliteten på den cpuen der. (den er jo 550w da) :hmm:  Den virker litt billig syns jeg, men det kan være at den holder.

 

Trenger en virkelig 4gb minne til linux? Eller tenker du på å bytte til Vista?

9499944[/snapback]

 

Ikke for å være pirkete (eller jo) men cpu er prossesoren (central prossesing unit)

forkortelsen for strømforsyning er psu (power supply unit).

Bare for å rydde opp litt :p

Lenke til kommentar
Hvor mange harddisker skal du ha?

Hvor mange dvdbrennere/spillere, etc?

 

Viss du skal ha en del, så anbefaler jeg en litt kraftigere cpu.

Er litt usikker på kvaliteten på den cpuen der. (den er jo 550w da) :hmm:  Den virker litt billig syns jeg, men det kan være at den holder.

 

Trenger en virkelig 4gb minne til linux? Eller tenker du på å bytte til Vista?

9499944[/snapback]

 

Ikke for å være pirkete (eller jo) men cpu er prossesoren (central prossesing unit)

forkortelsen for strømforsyning er psu (power supply unit).

Bare for å rydde opp litt :p

9500015[/snapback]

 

 

Selvfølgelig vet jeg forskjellen mellom cpu og psu :p. Men når jeg så det nå, så virker det som det ikke er jeg som har skrevet det.

Lurer på hvorfor jeg skrev det :hmm:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...