Gå til innhold

Ny allround PC, 15-17k, med futt i


Anbefalte innlegg

Ja jeg tenkte på HDD. Det er registrert litt kræsj der i forhold til P5K kortet, men ikke alle som får det og det finnes en fiks. Jeg styrte unna og tok WD 500 Raid ed. sata2 fordi jeg ikke ville ha noe problem med mine 500 jomfruer på første forsøk. Jeg kjører som sagt i Vista 64 og jeg ser behovet for en 500gb ekstra i fremtiden og grunnen kan jo være hvordan jeg bruker systemet mitt, liker å ha mye musikk og filmer og alt mulig crap inne på hd.. hver sin smak. For min del kan jeg jo si at jeg tror jeg gjorde et godt valg i forhold til Raid for senere oppgradering.

 

Installasjonen gikk fort og greit.. hele hw saken var skrudd sammen på under 3 timer og vista var inne på 30 min ca. Alt startet opp på første forsøk. En ting jeg har å utsette på P5K premium var at jeg måtte legge inn nyeste lyd-driverne til intergrerte lydkortet siden jack-sensingen var på vill spor og viste meg heletiden en ny port å sette minijack i.

 

Edit: forumet er ustabilt?

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP får ikke utnytta mer enn 3.2 Gb av 4 Gb.....da....

Har fått tilbake E-mail osv fra Windows....

har tenkt på det samma....men trolig dropper jeg det....

Ikke den vanlige 32-bits utgaven nei, men 64-bits versjonen er nevnt.

Quote fra Microsoft: "Windows XP Professional x64 Edition supports up to 128 gigabytes (GB) of RAM"

Link: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx

Lenke til kommentar

viss du enda ikke har kjøpt pc har jeg annet rimlig intresant oppsett bastert på crossfire og intel quad.

 

quad+2900pro.

 

intel quad, 4gig ocz crossfire ram, 2*2900pro ( som vist nok kan flashes til 2900xt ) de skal også lett klokkes til xt hastigheter, etc

 

som vil føre til en rimlig smuth pc,

 

med 2gig skjermminne, som er helt drøyt, noen vis si overkill men du ville ha futt!

Lenke til kommentar
Asus,

My system cannot install OS (regardless of Windows XP or VISTA) after enabling AHCI or RAID support for ICH9R chipset.

What can I do to fix this problem?

 

 

 

Answer

 

This is because older versions of ICH9R IMSM (Intel Matrix Storage Manager) driver (include VISTA boxed driver) has compatibility problems with several models of HDD from particular vendors.

Please kindly build a new AHCI/RAD driver diskette using makedisk tool v7.5.0.1017, and load this driver prior installation of operating system (Windows XP and VISTA) to fix this problem.

 

Download link: http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/misc/util...SM_Makedisk.zip

 

Asus P5K tråden her : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...170&st=1240

 

Problemet som jeg har forstått det er at OS ikke finner HDD selv om den synes i Bios, men som sagt er det ikke alle som får problemer og det er sikekrt mange som kjører Samsung + P5K.

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Ja jeg tenkte på HDD. Det er registrert litt kræsj der i forhold til P5K kortet, men ikke alle som får det og det finnes en fiks. Jeg styrte unna og tok WD 500 Raid ed. sata2 fordi jeg ikke ville ha noe problem med mine 500 jomfruer på første forsøk. Jeg kjører som sagt i Vista 64 og jeg ser behovet for en 500gb ekstra i fremtiden og grunnen kan jo være hvordan jeg bruker systemet mitt, liker å ha mye musikk og filmer og alt mulig crap inne på hd.. hver sin smak. For min del kan jeg jo si at jeg tror jeg gjorde et godt valg i forhold til Raid for senere oppgradering.

 

Installasjonen gikk fort og greit.. hele hw saken var skrudd sammen på under 3 timer og vista var inne på 30 min ca. Alt startet opp på første forsøk. En ting jeg har å utsette på P5K premium var at jeg måtte legge inn nyeste lyd-driverne til intergrerte lydkortet siden jack-sensingen var på vill spor og viste meg heletiden en ny port å sette minijack i.

 

Edit: forumet er ustabilt?

hehe, og neste oppgradering er? Haha, ikke sikkert før om et år, og da har det garantert kommet noe nytt på markedet som er enda bedre.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...