Gå til innhold

Tips til UPS?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet ikke om jeg skal ha det enda, men jeg begynner å bli lei av korte strømbrudd. Strømbruddet er akkurat slik at utstyret på rommet mitt skrur seg av. Derfor kunne jeg tenkt meg å hatt en UPS som beskytter hovedmaskina, TV`en, annlegget og iPod ladern iallefall.

 

Kunne tenkt meg å hatt en UPS. Ikke så alt for dyr en. Jeg har sett litt på denne:

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=158396

 

 

Ser denne bra ut?

 

Er det forresten overspenningsvern i UPS`en? Jeg har et overspenningsvern nå, men jeg kunne tenkt meg å visst om jeg må koble på det overspenningsvernet jeg har nå eller om det er innebygga Overspenningsvern i UPS`en. Ser at ved full belasting så er batteri tiden på 3.9 minutter. Det holder normalt her siden at strømmen er borte i korte øyeblikket. Selvfølgelig hender det seg at den er borte lengre, men hvis det bare er kortet øyeblikket så blir ikke PC`en min slått av iallefall.

 

Håper noen veit noe.

 

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg vet ikke om jeg skal ha det enda, men jeg begynner å bli lei av korte strømbrudd. Strømbruddet er akkurat slik at utstyret på rommet mitt skrur seg av. Derfor kunne jeg tenkt meg å hatt en UPS som beskytter hovedmaskina, TV`en, annlegget og iPod ladern iallefall.

 

Kunne tenkt meg å hatt en UPS. Ikke så alt for dyr en. Jeg har sett litt på denne:

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=158396

 

 

Ser denne bra ut?

 

Er det forresten overspenningsvern i UPS`en? Jeg har et overspenningsvern nå, men jeg kunne tenkt meg å visst om jeg må koble på det overspenningsvernet jeg har nå eller om det er innebygga Overspenningsvern i UPS`en. Ser at ved full belasting så er batteri tiden på 3.9 minutter. Det holder normalt her siden at strømmen er borte i korte øyeblikket. Selvfølgelig hender det seg at den er borte lengre, men hvis det bare er kortet øyeblikket så blir ikke PC`en min slått av iallefall.

 

Håper noen veit noe.

 

 

Hilsen. wil.

9495819[/snapback]

 

Jeg har en slik en:

https://prisguiden.no/product.php?productId=25999

 

(Eller, egentlig en eldre modell av samme type)

 

Den er jeg veldig fornøyd med :) Holder i ganske mange minutter (tror 10-15?) pluss at man har styringsverktøy for å stenge varsle maskina om den går på batteri, og hvor lenge som er igjen for å ta en graceful shutdown o.l. ...

Lenke til kommentar

dudsi: Hvilken av dem har du da? Den som jeg linka til eller den som daffyd linka til?

Har vært strømbrudd her igjen i dag og da slo alle mine 3 datamaskiner seg av :(

Det er ikke sikkert at jeg gidder å beskytte alle maskinene mine, men det viktigste er at jeg får beskytta hovedboksen, TV`en, annlegget, DVD Spillern og iPod laderen.

 

Er ikke sikkert at jeg skal kjøpe UPS enda, men jeg har veldig lyst da strømmen er borte endel her i korte øyeblikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...