v3g4rd Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 (endret) Hei, Jeg skal skrive ut en tabell som henter ganske mye data fra en database, og for å gjøre det lettest mulig, brukte jeg php-funksjonen $output = <<<OUTPUT [masse html] OUTPUT; echo $output; Det som er casen er at det fint går an å skrive ut variabler når jeg bruker "<<<", men hvordan får jeg til å skrive ut array-verdier uten å initialisere alle verdiene som variabler først? Går det i det hele tatt an? Endret 14. september 2007 av v3g4rd
kikkazz Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Hei. Ja det skal finnes en måte å gjøre det på Prøv å søk etter funksjonen extract på php.net
v3g4rd Skrevet 14. september 2007 Forfatter Skrevet 14. september 2007 Selvfølgelig.. hadde glemt vekk den Takk så mye!
Martin A. Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Spør du meg så er extract like ille som register_globals. Dette burde vel fungere. <?php $test = array( 'test' => 'hei', 'test2' => 'på deg' ); echo <<< EOF Dette er en liten test. {$test['test']}{$test['test2']} EOF; ?>
v3g4rd Skrevet 14. september 2007 Forfatter Skrevet 14. september 2007 Merker jeg ikke har helt kontroll på PHP enda.. Jeg prøvde akkurat det samme som du gjorde der, men jeg glemte selvfølgelig "$" foran variabelnavnet.. typisk Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå