Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stenge porter torrents


Anbefalte innlegg

De fleste ønsker kanskje å åpne porter til torrent etc. Men jeg ønsker rett og slett å stenge for upload. Vi er en kameratgjeng som leier leilighet i lag, og det er jeg som betaler for internetten, litt irriterende når alt går i stampe når hele gjengen sitter og laster ned/opp torrents :)

 

Har tilgang til Zyxel Prestige 660HW-T3 routeren min, selvsagt.

 

Er ikke selve nedlastningen som er problemet, er mest interessert i å få stoppet all opplastningen, går hardt utover ping etc når jeg spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste ønsker kanskje å åpne porter til torrent etc. Men jeg ønsker rett og slett å stenge for upload. Vi er en kameratgjeng som leier leilighet i lag, og det er jeg som betaler for internetten, litt irriterende når alt går i stampe når hele gjengen sitter og laster ned/opp torrents :)

 

Har tilgang til Zyxel Prestige 660HW-T3 routeren min, selvsagt.

 

Er ikke selve nedlastningen som er problemet, er mest interessert i å få stoppet all opplastningen, går hardt utover ping etc når jeg spiller.

9491796[/snapback]

 

 

Gjør ett lite søk på packetshaping, det burde hjelpe på problemet.

Lenke til kommentar

mhja.. Kan være alskens porter det. En være bruker som kan bestemme selv hvilken port de vil dele på, men til sa må også portene være åpne i ruter og\eller torrent programmet må være tillatt i ruteren.

Du kan jo prøve å nekte adgang til torrentprogram men åpen for kun nedporter. Vet ikke om det går på din ruter.

Lenke til kommentar

"Vi er en kameratgjeng som leier leilighet i lag" .

 

Uten at noe antall personer er nevnt her er tall over 1 person og da mener jeg deg allerede trøbbel for om du åpner opp eller stenger vil bruk av en .torrent fungere den bare med litt dårligere hastigheter .

 

Er dere virkelig kamerater så ordner man opp i slike problemer på andre måter enn at man forsøker stenge ned noe som ikke uansett ikke vil hjelpe bare med noen porter .

 

For om dette har vert ett problem for dere så har du måttet opne opp disse portene en gang ?Og det har du vel ikke har du siden du spør om hvordan du stenger ?

Lenke til kommentar

Det som kan være en annen løsning er at du sjekker hvilken maskin som bruker torrent og nekter å dele ut IP-adresse til denne maskinen. Hvis du er eier av nettet så er det du som bestemmer. Deler dere på nettet så har ikke du mer rett til å spille på nettet enn kompisen din har til å laste ned på det samme nettet.

 

Har du varslet om at du ikke ønsker slik trafikk så kan du bare sperre ut de maskinene som genererer den trafikken du ikke ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...