Gå til innhold

Trådløst eller fast nettverkstilkobling på PS3?

aJens1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik det er nå benytter jeg trådløst nettverk på min PS3. Skal gå til innkjøp av ny ruter nå, denne. Denne ruteren støtter 802.11n noe ikke PS3 støtter etter hva jeg har skjønt. Spørsmålet mitt er som følger:

Vil jeg oppnå enda bedre hastighet om jeg først kjører trådløst til min PC (802.11n) og siden bruker kabel fra fra nettverkskort på PC (som har 1 GIGABIT ETHERNET) til min PS3, vil jeg få bedre hastighet da? Skal sies at jeg ikke har noe problemer med trådløst slik det er i dag og jeg har bra hastighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva har du for nett?

det kan avgjøre om du bør kjøre med kabel eller ikke, selv så kjører jeg med kabel fordi ruteren ligger rett ved siden av, og jeg har 10/10mbit.

Skrevet

Som Topguy er inne på, ut til internett blir det nok ingen forbedring da det er få som har linjehastighet over ADSL2+ (som ikke kommer med over 54mbit).

På internt nettverk vil det bli en forbedring, men siden det såvidt meg bekjent er svært lite man gjør her som er veldig hastighetsavhengig, er det nok ikke mye vits.

Skrevet
Slik det er nå benytter jeg trådløst nettverk på min PS3. Skal gå til innkjøp av ny ruter nå, denne. Denne ruteren støtter 802.11n noe ikke PS3 støtter etter hva jeg har skjønt. Spørsmålet mitt er som følger:

Vil jeg oppnå enda bedre hastighet om jeg først kjører trådløst til min PC  (802.11n) og siden bruker kabel fra fra nettverkskort på PC (som har  1 GIGABIT ETHERNET) til min PS3, vil jeg få bedre hastighet da? Skal sies at jeg ikke har noe problemer med trådløst slik det er i dag og jeg har bra hastighet.

9485540[/snapback]

Hastighet er nok ikke det du vil tjene på men de fleste billige jallarutere kan få drops på trådløst nett. Sjansen for drop i nett med kabel er sånn sett mye mindre. Så sant du ikke sitter å jokker med hjulene på kontorstolen din oppå kabelen. Da kan det oppstå ustabilitet i kabel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...