Gå til innhold

Asus A7N266-VM vil ikke boote med nettkabel (!)


torerik

Anbefalte innlegg

Kjøpte et micro-atx kort (asus a7n266-vm) for å kjøre litt film og slikt på. men kortet nekter å boote dersom nettverkskabelen står i! på onboard-lan, altså.. tar jeg denne ut, booter det helt pent, og det går også helt fint å sette den i etter at maskinen er ferdig med post.. (funker i windows).. maskinen kjører ellers minimalt med hardware, men har akkurat satt i et ati all-in-wonder radeon, kan det være konfliktskapende?

 

litt surt å måtte nappe ut tp-kabelen hver gang jeg skal skru på maskina :(

 

--

torerik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså, det er neppe at den prøver å boote over nett. når jeg prøver å starte den, hører jeg at strømmen starter - men ingen post-pip kommer, og skjermen forblir uten signal.

 

--

torerik

 

Hadde dette problemet for leeenge siden selv. Da var det et defekt blade på switchen maskina var koblet mot som sendte strøm ut i nettet. Ikke såpass mye at det ødela noe, bare nok til at flere maskiner på det bladet ikke boota. Har du mulighet til å bytte port / switch?

 

-KJ

Lenke til kommentar

takk for tips om switch, men det var nok ikke den. forsøkte en annen port uten hell, og den porten den brukte før er den samme som jeg har vanligvis bruker på min primære maskin uten problemer..

 

fant ingen relevante greier i bios heller.. får vel prøve med et eksternt nic.. litt kjipt om det blir eneste utvei :/

 

--

torerik

Lenke til kommentar

huffff.. :shrug:

 

dere har ikke skjønt det... :D ASUS SUGER :D

 

Kjøp et annet hoverkort, utenom Abit dah!! :)

 

Det er ikke det at Asusen prøver å boote fra nettverk for da hadde du fått bilde på skjermen.. ASUSEN har ikke sjangs til å starte.. det er det vanlige... hehe :p bruk hammeren...

Lenke til kommentar
huffff.. :shrug:

 

dere har ikke skjønt det... :D ASUS SUGER :D

 

Kjøp et annet hoverkort, utenom Abit dah!! :)

 

Det er ikke det at Asusen prøver å boote fra nettverk for da hadde du fått bilde på skjermen.. ASUSEN har ikke sjangs til å starte.. det er det vanlige... hehe :p bruk hammeren...

 

Gratulerer, Scoopex! Du har klart å ta en plass på topp ti lista mi over totalt idiotiske poster!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...