Gå til innhold

Dilma sitt lille musikkhjørne


dilma

Anbefalte innlegg

Dilma sitt lille musikkhjørne

 

Min gave til www.diskusjon.no

 

Jeg satt å leste gjennom musikktråden nå nettopp, da det slo meg. Musikktråden er dritmye dårligere enn den kunne vært…!

 

Så for å heve standarden litt på musikkdelen av forumet starter jeg en tråd, hvor jeg som Rock n’ Roll entusiast introduserer dere for musikk som jeg syns innehar kvalitet og kanskje nok vil være ny for mange!

 

Mange vil nok kanskje se på denne tråden som en tanke ”blogg like”, pretensiøs og selvsentrert, men er den ikke interessant for DEG, så kan du bare blad videre, så dør den jo ut av seg selv til slutt;)

 

Regler:

 

- diskusjon rundt et band som blir anbefalt må gjerne diskuteres i tråden fram til et nytt band/artist blir anbefalt. Hvis det fortsatt er et stort ønske om videre debatt så tar man det over PM eller "utafor" :p

- Andres anbefalinger må være innenfor sjangerene blues/rock/indie/folk/punk(ikke mtv punk)/metal/evt. country(ikke heidi hauge country, men johnny cash country)

 

EDIT: Hadde forresten også vært kjekt med tilbakemelding på interessen for dette lille "prosjektet", så jeg kan fortsette og utvide den musikalske horisonten deres. "Cause there's more where this came from". Og hvis folk har band/artister som de tror er ukjente og kan være av interesse for andre brukere, må de gjerne legge inn en god anbefaling av dette bandet/artisten. Så lenge den holder et vist nivå!

Men mens jeg er "at it" så fører jeg også opp den første regelen for denne tråden. Nemlig at musikken må gå undere sjangerne blues/rock/indie/folk/punk(ikke mtv punk)/metal/evt. country(ikke heidi hauge country, men johnny cash country)

 

Første band ut ER...!

Endret av dilma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

THE HEART ATTACKS - www.myspace.com/theheartattacks

 

 

104201.jpeg 104204.jpeg 104205.jpeg

 

 

 

The Heart Attacks er et band jeg oppdaget for 4-5 måneder siden. De har en helt utrolig energi i musikken sin. Jeg har ikke fått sett dem live, eller videoer av dem live, da jeg ikke har funnet noen, men jeg har cd’n deres og den er helt ut av kontroll konge! Rent personlig er jeg ikke noe spesielt fan av punk, men dette er punk på sitt beste. Ikke sånn ”punk” som du hører på MTV, men ”THE REAL DEAL”.

Musikken inneholder alle de beste elementene fra punk og skitten rock n’ roll på 70-tallet. Men det som kanskje vil overraske mange ved musikken deres, er at lydbildet ikke er så standard som mange kanskje forventer seg når de ser et punkband med den klassiske oppstillingen gitar x2, bass, trommer og vokal. For her går f. Eks. et instrument som orgel igjen i flere av sangene deres. Bl.a. i ”Tearstained Letters” hvor Chase synger en duett med Joan Jett.

Albumet sparker fra med kruttbomben ”You Oughtta know by now” og blir etterfulgt av ”Summer Of Hate” og ”Eyes”. Sistenevnte er forøvrig favoritten min på albumet sammen med ”Heart Attack”, ”Hellbound And Heartless” og ”Running With The Gang”!

 

Bandmedlemmer:

Chase Nolan – vocals

104263.jpeg

Tuk – lead guitar

104264.jpeg

Brad – drums

104266.jpeg

Dave – rhytm guitar

104265.jpeg

 

Bassisten deres er det litt usikkerhet rundt, da den bassisten som spiller med dem på albumet(Paulie) ikke spiller lenger og de har hentet inn en erstatter som “tourer” med dem.

 

Discography:

 

Den første demoen der ”Heart And Scissor Killers” Har jeg ikke fått kloa på enda, da det er vrient å få tak i demoene til garasjeband som dette, men jeg håper dere lar dette passere under tvil!

 

 

Hellbound and heartless

 

104268.jpeg

 

1. You Oughtta Know By Now

2. Summer Of Hate

3. Eyes

4. Travelin’ Band

5. Guilty

6. Widowmaking

7. Heart Attack

8. Fast Times Attached

9. Hellbound And Heartless

10. Tearstained Letters feat. Joan Jett

11. Running With The Gang

12. City Sickness

 

Biografi: http://www.hell-cat.com/artists/artist/216

Hvis du ser på høyresiden på den linken der så finner du også musikkvideoene deres!

 

Bandet er for øvrig ute på turne på diverse ”musikkbuler” rundt om i USA.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Ikke fortvil! Fortsettelse følger!

Endret av dilma
Lenke til kommentar
Jeg satt å leste gjennom musikktråden nå nettopp, da det slo meg. Musikktråden er dritmye dårligere enn den kunne vært…!

9482360[/snapback]

Med "musikktråden" mener du musikkforumet? En vesentlig forskjell her...

 

Du er uansett velkommen til å komme med godt gjennomførte tråder som krydrer opp forumet litt :)

Lenke til kommentar

Hørt om de gutta her, snubla over de på myspace. Personlig syns jeg det er et veldig klisjefylt wannabe 80 talls band kombinert med litt skriking så gir ikke det full pott med meg. Og tekstene var jo craappy de crap, men man hører vel på dette som et slags symbol for ungdomskulturen. Alt for å ta avstand fra mamma og pappa i guess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...