Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf IV 2001 mod 1.9 TDI lekker diesel


larseer83

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg hatt "ny" bilen i et par dager så skjer det jo selvsagt noe gærnt :mad: Oppdaget idag at det var flekker på parkeringsplassen under bilen. Det dryppet diesel fra passasjersiden fremme (nede der kurve tåkelyset er). Åpna panseret og der ser jeg at det er vått oppå drivstoffilteret (tror det er det da) Er det noen her som har vært borti samma problemet selv? Er dette et vanlig problem som er kjappt å enkelt (billig) å få fixa? Kan det være andre plasser det lekker fra?

 

Tok et bilde av det jeg tror er synderen:

 

P1010107.jpg

 

Nå hadde jeg tørket vekk ganske mye diesel fra toppen der, men det synes at det er litt vått bak den splinten der...... Er det en "kjent" plass det lekker fra eller??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser du hvor det lekker da?

9482193[/snapback]

 

 

Nei, men det danner seg en liten dam oppå der pila henviser til, altså oppå filteret så jeg tror det kommer derfra.... men jeg kan ikke se at det tyter ut no spess med diesel hvis jeg klemmer på slangen. Kommer ikke no spess når motoren går :dontgetit:

 

Men når har jeg ikke kjørt noe spessiellt etter jeg tørka opp på filtertoppen så må vel ut en tur å sjekke det ut

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar

Ta vekk den spilten og dra opp den svarte dingsen og se om o-ringen ligger riktig nedi der. smør på med noe fett. Kan være sprekker i de 2 andre slangene. Kan bli litt voldtatt etter filterbytt. da kapper du bare bort en cm ellerno....

 

Jeg ville bytta filter med en gang... har vært borti et par produksjonfeil på de filterene hvor de blant annet lekker.

Lenke til kommentar
Ta vekk den spilten og dra opp den svarte dingsen og se om o-ringen ligger riktig nedi der. smør på med noe fett. Kan være sprekker i de 2 andre slangene. Kan bli litt voldtatt etter filterbytt. da kapper du bare bort en cm ellerno....

 

Jeg ville bytta filter med en gang... har vært borti et par produksjonfeil på de filterene hvor de blant annet lekker.

9482474[/snapback]

 

Tørka det HELT rent istad så kjørte jeg meg en tur.... å det lekker som et HELV*** oppå toppen der... så det er nok der problemet ligger.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...