Gå til innhold

Erfaringer: Abit IP35 Pro


Øl_Mariachi

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen beskriver ønskes erfaringer Abit IP35 Pro hovedkortet.

 

Ser at det, tross gode tester, er relativt liten blest om kortet her på forumet. Er det noen spesiell grunn til det? Ser blant annet at AnandTech bruker dette koret som referanse når de nå testet det nye X38 kortet, og flere tester gir det "Editors Choice Award":

 

- Sammenligning mot X38

- Test hos Virtual-hideout (Editors Choice)

- Test hos Techreport (Editors Choice)

- Test hos Overclock3d.net (Editors Choice + Most value for money)

- Test hos Ocworkbench (Highly recomended)

 

Stemmer disse testene med deres erfaringer? Er overklokkingsegenskapene så gode som de skal ha det til?

 

Erfaringer med ulike minnebrikker hadde også vært fint! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror navnet Abit ikke klinger i folks ører her på berget,selv om en får masse godt hovedkort for penga.

 

Abit IP35 Pro er et knallkort etter min mening.Testet et i ca 2 uker,og ble positivt overasket.Meget stabilt både uklokket/klokket.

 

Uguru er noe flere produsenter burde etterlikne.Kan justere spenninger og fsb i windows.Fint å slippe restart hele tida under klokking.

 

Eneste minus må være at det er litt spenningsfall under hard load,noe som forsåvidt er vanlig på mange kort + at biosflash bør tas på gamlemåten via floppy eller usb stick.Er ikke like enkelt som f.eks ez flash til Asus.

 

Sist men ikke minst,kortet har en topp layout synes jeg.

 

Alt i alt et meget undervurdert hovedkort som folk i usa virkelig har fått opp øynene for.Det er vel også Abitland :)

Lenke til kommentar
Tror navnet Abit ikke klinger i folks ører her på berget,selv om en får masse godt hovedkort for penga.

 

Akkurat det jeg har fått inntrykk av også. Virker litt forunderlig da kortet gir veldig gode resultater gang på gang, og jeg har ennå ikke sett en her på forumet som har hatt det og sagt noe negativt om det. (Bortsett fra det du skriver om spenningsfall, som er nokså vanlig på mange kort ved veldig høy belastning). Har selv hatt flere Abit kort, og har alltid vært veldig fornøyd med det. uGuru er jo bare helt genialt! Synd om det skulle være sånn at "det klinger ikke i folks ører her" skulle gjøre at folk ikke kjøper et kort som for meg ser veldig veldig bra ut.

 

På den annen side klinger f.eks. MSI hovedkort ikke bra i >mine< ører; så det kan hende jeg kaster stein i glasshus her... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...