Gå til innhold

Rotasjon av 3D objekt ved bruk av quaternions


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Denne går for det meste til krigun, som hevder han har peil. :)

 

Har drevet med et relativt simpelt program i Java som går ut på å vise en eller flere 3D-figurer på skjermen vha en drøss med punkter. Fått brukt quats til å rotere selve modellene, men skjønner ikke hvordan jeg skal få rotert kamera. Jeg vil rotere kamera rundt sine egne akser, ikke rundt et punkt i verden. Evt forklare hvordan jeg finner kamerarotasjonen (rundt de tre aksene) når kamera "sikter" på et gitt punkt. Legger ved all kildekode... :ermm: Se spesielt på ViewPort-objektet som liksom oppfører seg som kamera. HUSK! Jeg er fjerdedimensjonsnabb på 3D-programmering, så ikke ta noe for gitt! :blush:

 

Håper på svar! Eller referanser... :love:

Poly.zip

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...