Gå til innhold

Fakta om varme prosessorer


RolfB

Anbefalte innlegg

Hører mye snakk om at varme ødelegger cpuen,men hvor går grensen og stemmer det egentlig ? og finnes det noen fakta / forsøk testing på dette??

Har selv en Q6600 som går på 50-55grader på idle og 60-70 grader i spill. har forsøkt å finne info om grense for høyeste anbefalte tempratur på intel sine sider ,men fant ikke noe.

min forrige cpu og hovedkort var ofte veldig varm ,men den har holdt like fint i mange år fordet. fint om noen har en link eller lignende angående dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hører mye snakk om at varme ødelegger cpuen,men hvor går grensen og stemmer det egentlig ?  og finnes det noen fakta / forsøk testing på dette??

Har selv en Q6600 som går på 50-55grader på idle og 60-70 grader i spill. har forsøkt å finne info om grense for høyeste anbefalte tempratur på intel sine sider ,men  fant ikke noe.

min forrige cpu og hovedkort var ofte veldig varm  ,men den har holdt like fint i mange år fordet. fint om noen har en link eller lignende angående dette

9465588[/snapback]

 

Jeg vil anbefale deg å lese på intel sine sider. Der har du svarene dine. B0 tåler faktisk mer varme enn B3.

Lenke til kommentar

Under 80 grader er helt problemfritt.

 

Folk har jo et helt hysterisk forhold til cpu-temp og mange får jo angst bare den passerer 50 grader. Helt uten grunn.

 

Selv har jeg valget mellom å kjøre min vifte på full og oppnå rundt 40-45 grader, eller kjøre den i silent modus og ender på nærmere 60 grader. Jeg velger selvfølgelig det siste.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

Lenge lenge lenge før du får CPuen ødelagt av varme så vil den begynne å tulle såpass ille at du ikke kan bruke den. dessuten har alle nyere CPuer innebygd sikkerhets-sperre som beskytter CPuen ved å slå av maskinen automatisk dersom varmen begynner å nærme seg kritiske temperaturer.

 

Temperaturene du oppgir er på ingen måte kritiske... don't worry, be happy.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Er det ikkje den Tjunction saken som er kor masse den tåler?

 

09112007034626pz5.jpg

 

prøver litt stresstesting i med foldig smp klient...

 

Så lenge den er stabil, er eg fornøyd, volten er ikkje det som den står der.  1.5xx eit eller anna.

9469833[/snapback]

 

hmm trodde det der var tempen på corene jeg, du har en forferdelig varm pc.. mulig jeg tar feil er ikke kjempekjent med coretemp

Lenke til kommentar

@Zarachas: Han sier han stresstester da ;)

 

Har uansett opplevd maskiner som har runda 120 grader og fremdeles fungerer.

 

Min søsters AMD Mobile Sempron 3800+ har vel vært nesten konstant på 90 grader det siste året. Og den er like god idag og.

Åpna den igår, viste seg å være veldig mye støv foran kjøleribba ;) Nå er den mye kaldere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...