Gå til innhold

Mikrofonen lever sitt eget liv!?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurte på om noen vet hva jeg kan gjøre hvis mikken lever sitt eget liv? Noen ganger funker den fett, og andre ganger sier folk at det er SKURRING.. Forferdelig irriterende vistnok, jeg tror ikke det er headsettet, pga det fikk jeg skifta til et nytt ett, en uke etter jeg kjøpte det første. Men skurringen er der fordi, så jeg lurer på om det er lydkortet?

eller kan det vært den grunn at jeg har et skjermkort som egentlig trenger mer strøm enn det jeg har i strømmforsyningen?

 

Takker for alle svar!

 

Vegard Sognefest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å ta opp fra din egen mikrofon og deretter spille det tilbake til deg selv for å høre om det er skurring da?

 

Er noen av volumbryterene, feks mic stilt helt på maks? Prøv å jekke denne ned litt. Finnes det noe autoregulering i softwaren til lydkortet ditt som kan spille inn. Mulig å slå av denne i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å ta opp fra din egen mikrofon og deretter spille det tilbake til deg selv for å høre om det er skurring da?

 

Er noen av volumbryterene, feks mic stilt helt på maks? Prøv å jekke denne ned litt. Finnes det noe autoregulering i softwaren til lydkortet ditt som kan spille inn. Mulig å slå av denne i så tilfelle?

9470160[/snapback]

 

Hei, takk for svaret

Har prøvd det ja, det blir skurring der også når folk sier de hører skurring... Fant ingen autojusteringer.. hmm kan du tenke deg noe annet?

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noen teorier om hva det kan være nei.

 

Prøv mikrofonen din på en annen PC eller en annen mikrofon på din PC for å eliminere at mikrofonen kan være problemet.

9477683[/snapback]

 

Jeg hadde akkuratt det sammme problemet på gammle mikken, men da leverte jeg tilbake headsettet. men nå har jeg samme problemer med det nye.. så tror det er noe hardware eller driver greie?

Lenke til kommentar

tror jeg har det samme problemet som deg..

jeg bruker mic stort sett i sammenheng med gaming, dvs cs 1.6..

snakker i ventrilo, og plutselig skurrer micen og alle klikker

naturligvis på vtn.. tester det på lydinnspilling og hører også der at

den skurrer. Saken er at den plutselig er fin igjen, og fem sekunder etterpå

kan den skurre igjen. Var stabilt bra en periode på noen dager for ikke lenge siden,

men er tilbake for fullt nå. Har nettopp byttet headsetet i et helt nytt, så er neppe

det. Takk for alle seriøse svar!

Lenke til kommentar
tror jeg har det samme problemet som deg..

jeg bruker mic stort sett i sammenheng med gaming, dvs cs 1.6..

snakker i ventrilo, og plutselig skurrer micen og alle klikker

naturligvis på vtn.. tester det på lydinnspilling og hører også der at

den skurrer. Saken er at den plutselig er fin igjen, og fem sekunder etterpå

kan den skurre igjen. Var stabilt bra en periode på noen dager for ikke lenge siden,

men er tilbake for fullt nå. Har nettopp byttet headsetet i et helt nytt, så er neppe

det. Takk for alle seriøse svar!

9517181[/snapback]

 

Da er vi vartfall 2 som sliter med samme problem ja ^^

Lenke til kommentar
tror jeg har det samme problemet som deg..

jeg bruker mic stort sett i sammenheng med gaming, dvs cs 1.6..

snakker i ventrilo, og plutselig skurrer micen og alle klikker

naturligvis på vtn.. tester det på lydinnspilling og hører også der at

den skurrer. Saken er at den plutselig er fin igjen, og fem sekunder etterpå

kan den skurre igjen. Var stabilt bra en periode på noen dager for ikke lenge siden,

men er tilbake for fullt nå. Har nettopp byttet headsetet i et helt nytt, så er neppe

det. Takk for alle seriøse svar!

9517181[/snapback]

 

Da er vi vartfall 2 som sliter med samme problem ja ^^

9524245[/snapback]

 

då e me 3, har det sama problemet..

har ein ide om at det er lydkortet som er problemet, har lydkortet deres 4 utganger eller 5?

Lenke til kommentar
tror jeg har det samme problemet som deg..

jeg bruker mic stort sett i sammenheng med gaming, dvs cs 1.6..

snakker i ventrilo, og plutselig skurrer micen og alle klikker

naturligvis på vtn.. tester det på lydinnspilling og hører også der at

den skurrer. Saken er at den plutselig er fin igjen, og fem sekunder etterpå

kan den skurre igjen. Var stabilt bra en periode på noen dager for ikke lenge siden,

men er tilbake for fullt nå. Har nettopp byttet headsetet i et helt nytt, så er neppe

det. Takk for alle seriøse svar!

9517181[/snapback]

 

Da er vi vartfall 2 som sliter med samme problem ja ^^

9524245[/snapback]

 

då e me 3, har det sama problemet..

har ein ide om at det er lydkortet som er problemet, har lydkortet deres 4 utganger eller 5?

9555602[/snapback]

 

Jeg har laptop, så har en lyd og en mic utgang. Blir i såfall vanskelig for meg

å bytte lydkort om det skulle være tingen. Har prøvd å innstallere ny driver osv, men ingen av de jeg har lasta ned har funka å innstallere. har SoundMax integrated hd audio tror jeg det heter. problemet er her fortsatt, er sinnsykt irriterende. Men merker nå at det har noe med cs å gjøre. Når det skjer, må jeg ut av cs for å få vekk skurren. Litt upraktisk :S

Lenke til kommentar
Hva med å sette på lyd fra mic til eget headset mens du snakker sånn at du hører deg selv. Viss det ikke skurrer når de andre sier det vet du i alle fall at det ikke er hardware eller drivere det er noe galt med.

9612204[/snapback]

 

Har hørt det i en kompiss sitt headsett.. er forbann irriterende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...