Gå til innhold

Ny skole/media og spill bærbar


-Zenzor-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt planer om å kjøpe en bærbar i et par måneder nå men synes det er ekstremt vanskelig å finne den jeg vil ha, både fordi jeg ikke vet om så enormt mange sider og fordi jeg ikke har noe kunnskaper eller erfaring når det gjelder bærbar og ytelser.

 

Jeg regner med å bruke bærbaren som hovedpc hjemme samt skolepc på skolen, egentlig fordi den stasjonære jeg har nå er så og si utdatert på alle plan og fordi man ikke tar med seg stasjonære på skolen hehe :D.

Jeg har lyst på en bærbar jeg kan se på filmer og bilder på, søke på nettet. Kjøre lette programmer i bakgrunnen mens jeg f.eks har et spill som WoW, Testdrive Unlimited eller CS 1.6/CSS kjørende, ville også vært kult med et webcam for MSN osv (har hatt lyst på det en stund nå), trenger ikke følge med noe bæreveske for det har jeg.

 

Problemet mitt er at jeg ikke har noen anelse om hvor stor prosessor eller grafikkort jeg trenger for å gjøre dette uten problemer.

Noen ting jeg vet jeg vil ha er 2gig ram og 15 tommer skjerm (helst truelife tror jeg, men dette er bare som en bonus, går fint med vanlig også) harddisken behøver ikke være stort større enn 120gig eller no.

 

Spesifikasjoner for min stasjonære har jeg lagt ved fra DirectX Diagnostic hvis dere skjønner noe av den hehe, står mye merkelige tall der jeg ikke skjønner :p

 

Pris klassen på bærbaren bør helst være noe rundt 7000, men jeg tror jeg kan strekke meg så langt som 9-10000 dersom dette gjør kjøpet en god del bedre.

 

Håper på gode råd så snart som mulig :D

DxDiag.txt

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TDU og CSS er tungt for en bærbar, skal du spille de blåser du fort budsjettet på å kunne kjøre de flytende. Hvis du kan nøye deg med WoW og CS kan en hvilken som helst maskin med dedikert GPU(ikke Intel eller VIA) Kjøre de mer enn godt nok.

9464042[/snapback]

 

ok.. da glemmer vi TDU og CSS hehehe

Uhm.. når du sier dedikert GPU (ikke Intel eller VIA) hva mener du da? Jeg aner ikke hva GPU eller VIA står for heh..

Men du sier ikke Intel? :ohmy: Jeg har bare hørt om Intel og AMD prosessorer heh :dontgetit:

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar

ah ok da er jeg med, hehe

Håpet på å kanskje få noen eksempler på bærbarer som blir solgt nå da, noen som dere tror er bra for det jeg trenger :D

Jeg så en stund på Dells pc-er, men det virker som de ikke har bra grafikk kort i noen av dem.

Jeg har funnet en som jeg tror er ganske rå (Her) men den koster ca 11000 da.. hadde håpet å finne noe kanskje litt billigere

Lenke til kommentar
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=29034&cid=5417

Virker som en god laptop til fin pris.

 

Eller så har du jo Acer Aspire 5920G eller Dell 1520 som er enda bedre men ligger på 10-11K

 

edit: glemte link

9464353[/snapback]

 

Ja der ja, den så fin ut hehe, men den forteller ikke meg hvor rask prosessoren er da.. tror du den er god nok for det jeg skal bruke den til?

Også lurer jeg litt på hva de mener når det står "0.3MP Orbicam" er det 0.3 megapixler på den? heh.. er orbicam noe annerledes enn vanlige webcams? eller er det bare en type kanskje?

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar

Ok takk!

Nå lurer jeg på enda en ting hehe, nyere spill nå kommer jo til å trenge directx10.. er dette noe man ikke får kjørt på bærbare i denne prisklassen?

Når jeg ser litt på Acer Aspire 5920G så ser den jo veldig kraftig ut på alle måter, støtter den DX10?

Også lurer jeg på hva de mener når det står "CrystalEye" hehe er det et slags kamera? eller er jeg helt på ville veier nå? :!:

 

Jeg får litt følelsen av at jeg kanskje burde investere noen ekstra tusen for å få en del mer for pengene, siden det virker som Acer Aspire 5613ZWLMi til 7,000kr er nesten halvparten så god som Acer Aspire 5920G til 11,000kr.

Lenke til kommentar

Hva med å ta en titt på en dell vostro 1500. Etter det jeg har hørt så har den meget solide spesifikasjoner for en gunstig pris.

 

Kjøper du den med 8600GT grafikkort og en harddisk med 7200 omdreininger så bør den kunne håndtere ganske krevende spill og programmer (harddisk med 7200 må du vistnok spesialbestille over telefon men det er anbefalt å gjøre det).

 

Dell vostro er egentlig beregnet for bedrifter, men det er også mulig for privatpersoner å kjøpe den. Vedlagt har jeg et oppsett som kommer på 7855 pluss mva. En 7200 rpm harddisk koster ca 150 kroner + mva mer enn 5200, men du kan nok spare litt på å droppe Microsoft Works og istedet bruke Open Office.

 

HW.no's vostrotråd: linky

Dell Vostro 1500: Klikke

 

post-96569-1189431340_thumb.png

Endret av omgh4x
Lenke til kommentar
Hva med å ta en titt på en dell vostro 1500. Etter det jeg har hørt så har den meget solide spesifikasjoner for en gunstig pris.

 

Kjøper du den med 8600GT grafikkort og en harddisk med 7200 omdreininger så bør den kunne håndtere ganske krevende spill og programmer (harddisk med 7200 må du vistnok spesialbestille over telefon men det er anbefalt å gjøre det).

 

Dell vostro er egentlig beregnet for bedrifter, men det er også mulig for privatpersoner å kjøpe den. Vedlagt har jeg et oppsett som kommer på 7855 pluss mva. En 7200 rpm harddisk koster ca 150 kroner + mva mer enn 5200, men du kan nok spare litt på å droppe Microsoft Works og istedet bruke Open Office.

 

HW.no's vostrotråd: linky

Dell Vostro 1500: Klikke

 

post-96569-1189431340_thumb.png

9464867[/snapback]

 

 

 

Ja jeg så på den men.. det står jo "Små og mellomstore bedrifter" Hvordan kan jeg få kjøpt den som privatperson? Betyr ikke det bare for bedrifter?

Jeg blir helt ellevilt begeistra om du vet dette helt sikkert og kan fortelle meg hvordan jeg kan få kjøpt den! :!:

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar
Ja jeg så på den men.. det står jo "Små og mellomstore bedrifter" Hvordan kan jeg få kjøpt den som privatperson? Betyr ikke det bare for bedrifter?

9464936[/snapback]

 

Det skal ikke være større problem enn å ringe til dell å si at du ønsker å kjøpe en vostro.

 

Edit: for å klarifisere, den er markedsført mot bedrifter, men de sier neppe nei til å tjene penger på privatkjøp :p.

Endret av omgh4x
Lenke til kommentar
Ja jeg så på den men.. det står jo "Små og mellomstore bedrifter" Hvordan kan jeg få kjøpt den som privatperson? Betyr ikke det bare for bedrifter?

9464936[/snapback]

 

Det skal ikke være større problem enn å ringe til dell å si at du ønsker å kjøpe en vostro.

9464983[/snapback]

 

haha det må jeg prøve.. :thumbup:

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...