Gå til innhold

Wii fra USA


TKConrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men til gjengjeld får du billigere spill og du slipper å vente de ekstra månene det ofte tar før spillet kommer ut i Europa.

9463856[/snapback]

 

men da blir vel gjerne spillene dyrere også da eller? siden vi må legge på både frakt og moms..

9464412[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis. Se playasia ol. nettsider. De har som regel rimelige priser. Men selve frakten og evt. momsen vil være stor ja.

Lenke til kommentar
Men til gjengjeld får du billigere spill og du slipper å vente de ekstra månene det ofte tar før spillet kommer ut i Europa.

9463856[/snapback]

 

men da blir vel gjerne spillene dyrere også da eller? siden vi må legge på både frakt og moms..

9464412[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis. Se playasia ol. nettsider. De har som regel rimelige priser. Men selve frakten og evt. momsen vil være stor ja.

9464734[/snapback]

eller videogamesplus.ca

Lenke til kommentar

Har selv Wii fra USA, ikke et steika problem.

 

Det du må ha er:

 

1) Strøm-omformer som konverterer fra 220V (Norge) til 110V (USA) slik at Wiien ikke "sprenges". Eventuelt kan du bestille denne strøm-adapteren som jeg gjorde, kom på noe over 100,- medberegnet frakt. Funker som bare fy.

 

2) En TV som støtter NTSC 3,58. Har du en LCD eller plasma trenger du ikke bekymre deg for dette.

 

En grunn til å kjøpe amerikansk i stedet for norsk? Tja, jeg har hatt Super Paper Mario i en del måneder allerede.. og det hjelper å være utålmodig :D

 

Som andre har påpekt her, videogamesplus.ca er bra å bestille maskin/spill/tilbehør fra. Husk at tilbehør er "sonefritt" så om du får akutt behov for en ekstra kontroller eller kabel kan du kjøpe her i Norge :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-125302
Ikke for å kidnappe tråden din her, men virker litt dumt å starte ny for mitt spørsmål.

 

Min bror skal til japan nå om noen dager, og skal kjøpe en Wii for meg.

Er japanske Wiimodeller PAL eller NTSC? For hadde vert greit om jeg kunne kjøpt spill etc. her i Norge til den.

 

Takk for lånet av tråd:P

 

De er NTSC dessverre.

Lenke til kommentar
Som andre har påpekt her, videogamesplus.ca er bra å bestille maskin/spill/tilbehør fra. Husk at tilbehør er "sonefritt" så om du får akutt behov for en ekstra kontroller eller kabel kan du kjøpe her i Norge :)

 

ser ut som om amazon.com er enda billigere. 39.99$ for kontroller 19.99$ for nunchuck. ser ut som om det meste er billigere der..

 

btw. sender videogamesplus.ca pakker ut som gift (så man slipper toll/moms)?

Endret av Krabba
Lenke til kommentar
Er japanske Wiimodeller PAL eller NTSC?

 

De er NTSC-J, Europa og Australia har PAL mens USA har NTSC-U/C. En japansk Wii kan bare spille japanske Wii- og Gamecube-spill (om du ikke får den chippet på en eller annen måte). Tilbehør (som kontrollere) er sonefritt så det kan du kjøpe fra hvor som helst i verden.

Endret av ballerusk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...