Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig signal på Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Fikk satt opp en trådløs ruter i huset nå rett før helga, og er meget fornøyd med å endelig slippe kabelrotet når man har mange PC'er å koble til. Men problemet er at jeg får elendig signalstyrke på "hoved pc'en" min.

 

Har en D-Link DIR-655 trådløs ruter, og et SMC EZ Connect kort der det er ca 10 meter i luftlinje mellom rutern og PC'en, 1 vegg i mellom.

Får aldri over "Very low" signalstyrke, og "no signal" innimellom.

Skjønner absolutt ingenting da det er 3 kraftige antenner på kortet mitt, men laptopen jeg har rett ved siden av får "excellent" signalstyrke hele tiden, så det er da iallefall ikke rutern det er noe galt med. Vurderer nå å benytte meg av angrefristen på nettverkskortet og kjøpe noe billigere, kaster ikke bort 650kr på et kort når jeg sikkert kan få samme signalstyrke på et til 100kr.

Rutern har jeg satt opp til å sende på blandet 802.11g/n/b modus, og WEP kryptering. siden det ikke virker som mine konsoller (Nintendo DS f.eks) får kontakt med den om jeg velger noe annet. Nettverkskortet tar da imot 802.11g da det tyder på at 802.11n ikke støtter WEP. Kan dette ha noe med det dårlige signalet å gjøre, og at jeg muligens får bedre signaler med ett rent 802.11g kort?

 

Og finnes det en bedre måte å sette opp rutern på for maksimum kompabilitet, og at konsoller som PS3, Nintendo DS og Wii fortsatt får tilgang til trådløst i-nett?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått nok av denne møkka nå. Er ikke stort som funker for øyeblikket. Tar 5min å laste en webside, og når jeg pinger noe, så får jeg 5000ms ping, med connection timed out innimellom, og dette på laptopen med excellent signalstyrke.

 

Kommer til å benytte meg av angrefrist på både ruter og kort i morgen. Første og siste gang jeg prøver meg på trådløst nettverk i hjemmet, og selv om det å slippe kabelrot var fantastisk deilig, så er det rett og slett ikke verdt dette styret.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Fikk satt opp en trådløs ruter i huset nå rett før helga, og er meget fornøyd med å endelig slippe kabelrotet når man har mange PC'er å koble til. Men problemet er at jeg får elendig signalstyrke på "hoved pc'en" min.

 

Har en D-Link DIR-655 trådløs ruter, og et SMC EZ Connect kort der det er ca 10 meter i luftlinje mellom rutern og PC'en, 1 vegg i mellom.

Får aldri over "Very low" signalstyrke, og "no signal" innimellom.

Skjønner absolutt ingenting da det er 3 kraftige antenner på kortet mitt, men laptopen jeg har rett ved siden av får "excellent" signalstyrke hele tiden, så det er da iallefall ikke rutern det er noe galt med. Vurderer nå å benytte meg av angrefristen på nettverkskortet og kjøpe noe billigere, kaster ikke bort 650kr på et kort når jeg sikkert kan få samme signalstyrke på et til 100kr.

Rutern har jeg satt opp til å sende på blandet 802.11g/n/b modus, og WEP kryptering. siden det ikke virker som mine konsoller (Nintendo DS f.eks) får kontakt med den om jeg velger noe annet. Nettverkskortet tar da imot 802.11g da det tyder på at 802.11n ikke støtter WEP. Kan dette ha noe med det dårlige signalet å gjøre, og at jeg muligens får bedre signaler med ett rent 802.11g kort?

 

Og finnes det en bedre måte å sette opp rutern på for maksimum kompabilitet, og at konsoller som PS3, Nintendo DS og Wii fortsatt får tilgang til trådløst i-nett?

 

Takker for svar :)

9458425[/snapback]

 

Som andre her nevner er det sikkert et problem med at kortet og routeren ikke er kompatibelt med hverandre. Dette gjelder for alt trådløst utstyr, men spesielt 802.11n utstyr siden standarden ikke er 100 % fastsatt enda. Bruk angreretten på SMC kortet og få tak i et D-Link kort og se om det blir bedre.

 

Til deg som synes trådløst er noe dritt: Trådløst fungerer helt fint bare det er riktig satt opp, du ikke har støy, at utstyret er ok og du setter opp accesspunkt sånn at du får bra signal. Mange mener trådløst er dårlig bare fordi de signalet ikke er sterkt nok. En må beregne å ha accesspunkt ganske tett for at det skal være stabilt, kan ofte ikke regne med at et accesspunkt dekker et helt hus.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...