Gå til innhold

Windows 2000 låser seg


stianj

Anbefalte innlegg

har vært borti at pcen fryser (kan ikke røre på musen engang). prøvde ny bios da gikk det bedre. Hvor lang tid tar det fra du starter opp pcen til den fryser?

 

Det varierer for lenge det går. Det kan gå bare noen minutter, eller det kan gå flere dager. Derfor er det så slitsomt og teste også. Jeg trodde jeg hadde funnet feilen på mandag, og brukte windows så mye som mulig (selv om jeg til tider blir grønn i trynet av Windows), og alt så bra ut, helt til sent igår.

 

BIOS skulle jeg gjerne ha oppdatert, men det har aldri kommet noen oppdatering til dette kortet. Asus må ha vært temmelig fornøyd med den første versjonen sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan det være en konflikt mellom widows og linux?

 

Føler med deg!

 

Nej, har prøvd med annen harddisk... Altså, siden jeg ripper alt, og har prøvd med flere skjermkort, så står jeg igjen med:

 

Hovedkort

CPU-er

Minne

Skjerm (!!!)

 

Hovedkort har jeg prøvd å bytte, cpu-er har jeg bytta og minne har jeg bytta. Det er slett ikke umulig at de jeg har bytta i er defekte, men alt det kjøpte jeg nytt, og minnet f.eks. er jo Apacer REG. ECC. Har aldri hørt om at så dyrt minne feiler ved levering. Men ingenting overrasker meg nå.

 

Takker for medfølelsen :)

Lenke til kommentar
Har du mulighet til å få lånt deg en liten UPS for å se om det kan være strømnettet som kødder med deg?

 

-KJ

 

La du merke til denne? Har vært borti problemer som forsvinner ved bruke av UPS.

 

-KJ

 

Den gikk jeg elegant glipp av :) Jeg har UPS stående hjemme hos foreldra, får få frakta den hit en dag. Er bare 700VA, men veier litt for mye til å putte i bagen og ta på toget, gitt.

 

Jeg må si det var et godt forslag, som jeg ikke engang har tenkt på (var fornøyd med å bytte strømforsyning), men jeg byttet hybel (leilighet) for omtrent akkurat ett år siden, og det hendte før det også.

 

Da dette begynte å skje, så avskrev jeg det med at Windows bare trengte en reinstall (selv om jeg syntes det var rart allikevel). Først senere fant jeg ut at det slett ikke hjalp..

Lenke til kommentar
hvis du har problemer med strømmen må du i såfal ha en line interactiv ups og ikke en offline. Beste er online ups men det koster flesk.

 

prøv og ta ut alt av hardwere du ikke trenger og se om den går da

 

Har jo gjort deeet har jeg sagt :) Uansett, UPS'n min er en APC SmartUPS 700. Den er i høyeste grad line-interactive :) Må bare få den til Bergen..

Lenke til kommentar
Prøvde annet minne. Fortsatt frys. Prøvde med en og en cpu; fortsatt frys. Prøvd flere strømforsyninger; fortsatt frys. Lånte meg IDE-ting for å kunne prøve uten scsi-ting. Fortsatt frys.  

 

Kan fremdeles ikke se at du har byttet PSU(Strømforsyning) jeg. Men......kanskje jeg er blind eller ikke kan å lese  :lol:

 

Femte avsnitt, tredje innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...