Gå til innhold

Ved kjøp av nytt skjermkort

daycastle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vurderer og kjøpe meg nytt skjerm kort til pcen.

Skjerkortet jeg vurderer er XFX Geforce 8800GTS 500M 320MB, men lurer på om det går fint dersom jeg har, Prosessor, AMD Athlon 64 3200+ 2.01 GHz, 1.00 GB RAM?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint så lenge du har PCI-E på hovedkortet. Du burde kanskje klæsje til med 1gb mer RAM i tillegg, og kanskje skjermkortet blir litt overkill i forhold til prosessoren?

Skrevet

Det ser ut til at du har hovedkort met socket 939. Det betyr at denne, eller denne (den finnes andre steder enn Pixmania) er den prosessoren med mest juice du kan bruke, hvis du ikke vil bytte ut hovedkort.

Skrevet

Det er easy greier, som vanli er det bare en klipse som må av, så løfter du ut prossesoren, å setter inn den nye, og setter klipsen på igjenn! :)

Skrevet
Det er easy greier, som vanli er det bare en klipse som må av, så løfter du ut prossesoren, å setter inn den nye, og setter klipsen på igjenn! :)

9458943[/snapback]

greit . takker :)

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Og du må ikke være hardhent mot den stakkars prossesoren, kan hende da at du da får bøyd noen pinner.

Skrevet

ok, men hørte at du ikke kan ha lavere enn 500 watt på strømforsyningen for å kunne ha Skjermkortet jeg vill ha.. hvordan finner jeg ut hvor mye jeg har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...