Gå til innhold

NGT har halvert linja mi


Anbefalte innlegg

Jeg har vært NGT kunde siden 2004, og gikk over til ADSL2+ i 2006 såfort jeg hørte at det var tilgjengelig i mitt område. Ble oppkoblet med 17mbit siden jeg har en linjeavstand på circa 1850 meter. Dette har fungert utmerket og jeg har kunnet laste ned med maks hastighet.

 

Den siste uken har jeg merket at jeg ikke kom noe over 10mbit. Jeg sjekket routeren og den var oppkoblet med 9065/670. Restartet routeren og den koblet opp på det samme.

 

Vel noe her er galt, tenkte jeg og ringte NGT support. De kjørte flere tester, restartet router osv og kunne fortelle meg at hastigheten jeg nå var oppkoblet på var maksimal for min linjetype. Jeg mente at dette bare var tull, siden jeg vitterlig var oppkoblet med 17mbit de siste 8 månedene! NGT kunne ikke gi meg en forklaring på hvorfor hastigheten var redusert, annet enn at han gjettet at Telenor hadde tatt ibruk noen linjepar som tidligere var forbeholdt meg... En kompis av meg som har jobbet i telenor ADSL support mente at dette bare var tull, siden dette var vist et big no-no hos dem.

 

 

Hmm, så linjen min har da magisk blitt redusert med over 7mbit. Jeg er inneforstått med at hastigheten man kan få er avhengig av flere faktorer, som linjelengde og linjekvalitet.. men er det slik at NGT kan gjøre grep som i praksis halverer hastigheten min?

 

Hva er rettighetene mine i denne situasjonen og hva kan jeg gjøre for å få NGT til å rette på dette?

Endret av aurstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Feilen kan nok ligge både hos deg, og hos Nextgentel i dette tilfellet.

Om flere og flere naboer kobler seg på, vil det bli mer og mer støy på linjenettet, dette kan føre til at din synchastighet faller ned.

 

Feilen kan også belage seg på dårlig internkabling osv, hvor lang kabel bruker du fra vegguttaket til router ?

 

Det er overhodet ingen policy i Nextgentel på å strupe linjehastigheten din, hvorfor i alle dager skulle gjøre det ? Ikke noen firma er interessert i misfornøyde kunder!

17mbit er i overkant bra sync på en linjelengde på nærmere 2km, så du har nok vært heldig med farten på dette linjestrekket.

Lenke til kommentar

Var koblet opp med ca 16 mbit hos NGT en stund, hadde da ADSL2+. Dette fungerte fint i et halvt år, så fant NGT ut at de ikke ville gi meg den hastigheten lenger. Så de satte ned hastigheten til 8 mbit, og sendte meg dyrere faktura enn det jeg hadde for adsl2+...

 

"Det er sånn de er", fikk jeg høre hos NGT. De kunne ikke gi meg ADSL2+ lenger... Deal with it var det jeg fikk høre...

Lenke til kommentar

Han kompisen din vet tydeligvis ikke helt hva han snakker om. Dersom man prøver å kontakte feilrettingen hos Telenor for å få de til å rette på en 1850 meter lang linje som bare klarer 10Mbps så sier de "glem det" eventuelt så sender de den til montør også sier han "glem det". Jeg har prøvd noen ganger, fungerer svært dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...