Gå til innhold

WD MyBook promblem


Lynniz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har det ikke vært problemer med wd disker i vista?

 

en kompis fikk ikke installert vista på wd disk. den var intern vel og merke da, men samme greia

9451258[/snapback]

 

Er jo ikke det at jeg skal instalere vista på disken. Problemet er jo at disken ikke kommer opp i vista.

Lenke til kommentar
har det ikke vært problemer med wd disker i vista?

 

en kompis fikk ikke installert vista på wd disk. den var intern vel og merke da, men samme greia

9451258[/snapback]

 

Er jo ikke det at jeg skal instalere vista på disken. Problemet er jo at disken ikke kommer opp i vista.

9451315[/snapback]

hehe sus og dus

 

Opprett partisjon ja:)

Lenke til kommentar
Det står at disken er uleselig faktis. Hva gjør jeg?

9451361[/snapback]

 

En liten erfaringssak fra min side. Jeg har en 250 Gb utgave av disken og jeg koblet den til via USB på dockingen min (har bærbar pc) og det gikk ikke bra i første omgang (kjører Windows XP), måtte undocke maskinen, koble den direkte til og da fungerte det, men den "tok" en allerede brukt stasjonsbokstav, slik at jeg måtte inn (via diskmanagement) og endre på det. En annen ting er at USB drivere til disken ligger på disken, så langt jeg har forstått. Kanskje du må ut på nettet for å hente nye?

 

Mvh

H

Lenke til kommentar
Nei, det vet jeg egentlig ikke. Men jeg prøvde den på en Bærbar med XP og det funka heller ikke :S.

9451472[/snapback]

 

Et par ting du kan sjekke:

 

1. Kommer den opp i disk management? Hvis ja, får du formatert den der?

2. Koblet du den direkte til din bærbare maskin som kjører Windows XP?

3. Har du en annen USB kabel du kan prøve med?

 

Mvh

H

Lenke til kommentar
Nei, det vet jeg egentlig ikke. Men jeg prøvde den på en Bærbar med XP og det funka heller ikke :S.

9451472[/snapback]

 

Et par ting du kan sjekke:

 

1. Kommer den opp i disk management? Hvis ja, får du formatert den der?

2. Koblet du den direkte til din bærbare maskin som kjører Windows XP?

3. Har du en annen USB kabel du kan prøve med?

 

Mvh

H

9451529[/snapback]

 

1. Den kommer opp i disk management, men nei, jeg får ikke formatert

2. Ja, jeg koblet den direkte

3. kan sjekke :p

Lenke til kommentar

Et par ting du kan sjekke:

 

1. Kommer den opp i disk management? Hvis ja, får du formatert den der?

2. Koblet du den direkte til din bærbare maskin som kjører Windows XP?

3. Har du en annen USB kabel du kan prøve med?

 

Mvh

H

9451529[/snapback]

 

1. Den kommer opp i disk management, men nei, jeg får ikke formatert

2. Ja, jeg koblet den direkte

3. kan sjekke :p

9451554[/snapback]

 

En ting som jeg kommer på nå er hvis du får tak i den via "min datamaskin" ergo den har fått en stasjonsbokstav. Du kan prøve å kjøre følgende kommando via command consolet (velg kjør, skriv inn cmd og trykk OK): chkdsk <stasjons bokstac> /f/r ..eksempel: chkdsk e: /f/r

 

Disken er vel preformatert og hvis det har skjedd en eller annen korrupsjon på fat32 eller ntfs nivå så kan kanskje en disksjekk fikse eller vise dette. Det er verdt et forsøk.

 

Mvh

H

Lenke til kommentar

Merkelig, jeg har også problem med min Western Digital Mybook 400GB USB.

 

Den har fungert fint i over et år, har ikke brukt den på en stund nå og skulle koble den til Windows XP i dag, men får den ikke opp i min datamaskin.

 

Får at USB enhet blir koblet til, men får opp melding at den ikke finner driver. Jeg har aldri brukt noen driver tidligere, ufattelig irriterende.

Jeg har prøvd å koble den til med flere kabler, restarta maskinen, men neida ikke noen kontakt. Har prøvd på en annen Windows xp pc med samme resultat.

 

Harddisken lyser som tidligere, og tydelig at det er kontakt.

Lenke til kommentar

Har MyBook 750Gig og kjører Vista Ultimate, jeg fikk problemer når jeg slettet alt som lå på disken når den kom, la inn CD'n igjen samt at jeg installerte medfølgende software samt så oppgraderte jeg firmware på disken.

 

Er faktisk godt fornøyd med denne disken, men installer det som skal installeres.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, det eneste jeg kan laste ned der av nytte er Western Digital Data LifeGuard Diagnostics, og Button Manager og en Spindown kontrol.

Det står i klartekst at den driveren der kun trenges til Win98, ikke xp. Det er en driver for firewire, men det hjelper ikke meg mye, da jeg bruker USB.

 

Så da er det jammen ikke mye jeg får bruk for der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...