Gå til innhold

Bildekritikk: En litt mer klassisk dvergrørdrum(?)


Gissan

Anbefalte innlegg

Heihei..

 

Siden mitt andre bilde fikk refsende kritikk, legger jeg ut dette bildet av det jeg selv tror er en dvergrørdrum - en fugl som aldri er observert i Norge. Bildet er tatt i Italia.

 

Plast-flasken i bakgrunnen er selvfølgelig tatt med utelukkende for å beskrive både størrelsen på fuglen og miljøet det oftest observeres i.

 

(Det kan også være at dette er en "vanlig" rørdrum, en på grunn av størrelsen er jeg meget sikker på at jeg har rett i min sak. :) )

 

post-101271-1189205695_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fin fugl. Men jeg skjønte ikke det med at plastflasken er med for å beskrive miljøet fuglen oftest observeres i? :hmm:

9450971[/snapback]

"Lever i", da.. Men det blir likevel feil, for arten lever også andre steder, men holder seg som oftest skjult da. I elver / innsjøer / siv o.l. ser man dvergrørdrumen på jakt etter mat. :)

 

Skjønner at det kanskje ble litt komplisert, men enklere forklart: "Flasken er bevisst tatt med i utsnittet".

Lenke til kommentar
Kanskje det er en såkalt "løs fugl", siden den er så glad i flasker.

9451978[/snapback]

 

 

He, he italienske "løse" fugler er sikkert ikke å spøke med...

 

Spøk til side, antar at du har tatt bildet med din 70-200? Du er litt for langt fra fuglen til at det blir interessant for meg (det er et utsnitt av bildet eller?)

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Joda, jeg skjønner hva du mener, men desverre hadde jeg ikke muligheten til å gå nærmere fra det ståsted jeg var. Stod på en bro med fuglen 15-20 meter under meg. Som dere ser var ikke vannet akkurat rent, så å vasse uti var uaktuelt i shorts og t-skjorte.

 

Bildet er tatt med 70-200, ja. :)

Lenke til kommentar
Joda, jeg skjønner hva du mener, men desverre hadde jeg ikke muligheten til å gå nærmere fra det ståsted jeg var. Stod på en bro med fuglen 15-20 meter under meg. Som dere ser var ikke vannet akkurat rent, så å vasse uti var uaktuelt i shorts og t-skjorte.

 

Bildet er tatt med 70-200, ja. :)

9454131[/snapback]

Forstår.

Det du kanskje kunne gjort var å sikret disse første dokumentasjonsbildene. Og så kanskje beveget deg ned under brua, i håp om at den ville komme nærmere deg. Jeg kjenner selvfølgelig ikke forholdene, men som regel finnes det flere muligheter, enn de du ser ved første øyekast.

Jeg har vært inne på dette før. De gode bildene krever ofte både planlegging og tålmodighet.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...