Boralis Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 (endret) Sitter her med en HP pavilion dv 9000 med Turion 64 prosessor og vista os, problemet er at denne blir uhyggelig varm,ja så varm at den er ubehagelig å ha på fanget,ja faktisk er det ikke mulig over lengre tid. Hva kan problemet være,en kompis har samme maskin med xp innstalert han har ikke dette problemet. Selv tastaturet blir varmt og en klarer ikke hvile hendene på den menst man skriver. Kan virkelig dette tilskrives at maskinen kjører vista og har for dårlig kjøling, maskinen er lev med vista. Viften går,ja faktisk synest jeg den går hele tiden og støyer en del. Endret 6. september 2007 av Snekker`n
TEE Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Tviler på at Vista kan være skyld i det problemet. Microsoft kan nok få skylda for mye rart, men det virker mere som om det er noe feil med kjølesystemet på maskinen.
Boralis Skrevet 5. september 2007 Forfatter Skrevet 5. september 2007 (endret) Tviler på at Vista kan være skyld i det problemet. Microsoft kan nok få skylda for mye rart, men det virker mere som om det er noe feil med kjølesystemet på maskinen. 9434127[/snapback] Ja heller til det jeg også,det er ikke min maskin men skulle se på den for en kompis. Det rare er at vifta går og jeg kjenner godt at den trekker inn luft under og denne kommer ut på siden. Når jeg limte en temp sensor under maskinen (ca midt under den) så får jeg en temp på ca 45 grader og da er maskinen kun i stbyye, altså påslått men ikke i bruk, temp på oversiden målt ca der venstre hånd vil hvile når du bruker tastaturet er 35- 38 grader Maskinen skal vel ikke bli så varm at det gjør direkte vondt etter å ha den på fanget i 5 minutter Endret 5. september 2007 av Snekker`n
Boralis Skrevet 6. september 2007 Forfatter Skrevet 6. september 2007 Har nå snakket med HP,de sier at 45 grader er helt normalt,ja endog høyere temp. Så lenge maskinen fungerer og ikke slår seg av er temp akseptabel i følge HP Er det virkelig slik at det er akseptabelt fra produsenten at brukeren av en bærbar ikke skal kunne ha den på fanget,at det skal være ubehagelig å komme borti håndleddsstøtten osv,bare maskinen går Hva er da vitsen med bærbar ?
Lid/Ran Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 (endret) Lurer på hvor nøyaktige målingene dine er. For jeg må si meg enig med HP i at de temperaturene du nevner må regnes som normale. Så lenge det er på dette grunnlaget du klager kan jeg godt skjønne dem. Samtidig så stiller jeg meg tvilende til at du skulle finne disse temperaturene mer enn kanskje litt mildt irriterende - og i alle fall ikke uutholdelig eller i nærheten av smertefullt. Så om ikke du er spesielt følsom for smerte og/eller temperaturer, så ville jeg ha dobbeltsjekket de målingene dine. Olav Endret 6. september 2007 av olav1974
Boralis Skrevet 6. september 2007 Forfatter Skrevet 6. september 2007 Lurer på hvor nøyaktige målingene dine er. For jeg må si meg enig med HP i at de temperaturene du nevner må regnes som normale. Så lenge det er på dette grunnlaget du klager kan jeg godt skjønne dem. Samtidig så stiller jeg meg tvilende til at du skulle finne disse temperaturene mer enn kanskje litt mildt irriterende - og i alle fall ikke uutholdelig eller i nærheten av smertefullt. Så om ikke du er spesielt følsom for smerte og/eller temperaturer, så ville jeg ha dobbeltsjekket de målingene dine. Olav 9438452[/snapback] Nå har det seg slik at dette ikke er min maskin og en annen kompis har nøyaktig samme maskin (begge er ca 6 mnd) den andre maskinen er det overhode ikke samme temp på.Det er faktisk stor forskjell,ja ca 10-12 grader målt på samme sted på maskinen med samme temp måler. Poenget er uansett at maskinen ikke er mulig å ha på fanget mer enn maks 10 minutter før det blir smertefult,dette er prøvd av flere personer så da skulle det vel ha lite med min følsomhet å gjøre
Lid/Ran Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Lurer på hvor nøyaktige målingene dine er. For jeg må si meg enig med HP i at de temperaturene du nevner må regnes som normale. Så lenge det er på dette grunnlaget du klager kan jeg godt skjønne dem. Samtidig så stiller jeg meg tvilende til at du skulle finne disse temperaturene mer enn kanskje litt mildt irriterende - og i alle fall ikke uutholdelig eller i nærheten av smertefullt. Så om ikke du er spesielt følsom for smerte og/eller temperaturer, så ville jeg ha dobbeltsjekket de målingene dine. Olav 9438452[/snapback] Nå har det seg slik at dette ikke er min maskin og en annen kompis har nøyaktig samme maskin (begge er ca 6 mnd) den andre maskinen er det overhode ikke samme temp på.Det er faktisk stor forskjell,ja ca 10-12 grader målt på samme sted på maskinen med samme temp måler. Poenget er uansett at maskinen ikke er mulig å ha på fanget mer enn maks 10 minutter før det blir smertefult,dette er prøvd av flere personer så da skulle det vel ha lite med min følsomhet å gjøre 9440556[/snapback] Tviler ikke på at maskinen er varm. Poenget mitt er bare at dersom det "beviset" dere fører overfor HP er en målt temperatur på +/- 40 grader så er det ikke rart de ikke tar dere alvorlig. Derfor ville jeg enten droppet temperatursnakket og bare sagt at den er fryktelig varm, evt ville jeg backet opp påstanden min med nøyaktige målinger som sannsynliggjør at det virkelig er et problem. Nå blir det liksom heller at HP sitter og rister på hodene og tenker at dere er seriøst sarte De lurer vel fælt på hvorden dere reagerer om dere skulle få litt middles høy feber en gang i framtiden Olav
TEE Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Nå har det seg slik at dette ikke er min maskin og en annen kompis har nøyaktig samme maskin (begge er ca 6 mnd) den andre maskinen er det overhode ikke samme temp på.Det er faktisk stor forskjell,ja ca 10-12 grader målt på samme sted på maskinen med samme temp måler.Poenget er uansett at maskinen ikke er mulig å ha på fanget mer enn maks 10 minutter før det blir smertefult,dette er prøvd av flere personer så da skulle det vel ha lite med min følsomhet å gjøre 9440556[/snapback] Kan ha mere å gjøre med at når man har maskinen på fanget, så er sjansen stor for at du blokkerer viftene.
Boralis Skrevet 6. september 2007 Forfatter Skrevet 6. september 2007 (endret) Nå har det seg slik at dette ikke er min maskin og en annen kompis har nøyaktig samme maskin (begge er ca 6 mnd) den andre maskinen er det overhode ikke samme temp på.Det er faktisk stor forskjell,ja ca 10-12 grader målt på samme sted på maskinen med samme temp måler.Poenget er uansett at maskinen ikke er mulig å ha på fanget mer enn maks 10 minutter før det blir smertefult,dette er prøvd av flere personer så da skulle det vel ha lite med min følsomhet å gjøre 9440556[/snapback] Kan ha mere å gjøre med at når man har maskinen på fanget, så er sjansen stor for at du blokkerer viftene. 9440689[/snapback] Nei,når eieren bruker maskinen har han en plate under denne, noe ala den som lianli selger bare uten vifte, den er av tynn aluminium og blir svært varm. Og som sagt da jeg prøvde den så var jeg nøye med å ikke dekke den til. Viften står jo bak på venstre side sett ovenifra og maskinen blir veldig varm fra midten og fremover slik at også håndleddsstøtten blir varm, og vi snakker da om vanlig bruk (surfing på nett) . Endret 6. september 2007 av Snekker`n
Boralis Skrevet 6. september 2007 Forfatter Skrevet 6. september 2007 Har fått forståelsen av at HP 9000 serien skal bli så varme som dette og at dette er maskiner som ikke er beregnet for å ha på fanget,men rett og slett desktoperstattere som skal stå pent på bordet Men hvorfor i huleste opplyses det ikke om at disse maskinene kan bli så varme at de må stå på et bord under bruk og at en bør holde hendene borte fra håndstøtten på maskinen
TEE Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Har fått forståelsen av at HP 9000 serien skal bli så varme som dette og at dette er maskiner som ikke er beregnet for å ha på fanget,men rett og slett desktoperstattere som skal stå pent på bordet Men hvorfor i huleste opplyses det ikke om at disse maskinene kan bli så varme at de må stå på et bord under bruk og at en bør holde hendene borte fra håndstøtten på maskinen 9443354[/snapback] Du kan jo gjøre som jeg foreslo til deg, å få maskinen undersøkt på verksted. Er det slik at maskinen blir for varm, vil den trenge en reparasjon, og er det faktisk snakk om normale temperaturer så vil du få det bekreftet fra verkstedet. Sier verkstedet at det er normalt at den skal bli så varm som den blir og du da mener at det er mangelfull informasjon, så tar du den saken når du eventuelt kommer dit. Det blir litt vanskelig for support å vurdere hvor ubehagelig det er rundt håndleddet pr. telefon
Boralis Skrevet 7. september 2007 Forfatter Skrevet 7. september 2007 Vel det er ikke min maskin,men eieren er avhengig av å ha maskinen på fanget store deler av tiden,da han sitter i rullestol. Nå har jeg prøvd maskinen og jeg klarer ikke mere enn 10 minutter,da er det direkte vondt på lårene. HP service sier det er normalt,disse skal bli så varme og det eneste som de godtar som reklamasjon/garantisak er om maskinen rebooter eller låser seg pga varmen. Beklagelig og meget dårlig synest jeg for om det virkelig er slik bør det opplyses i spesifikasjonene,da tror jeg mange hadde styrt unna disse. Det som værre er er at en her snakker om en person med et handikap og dertil trang økonomi som spinker og sparer til en maskin og så blir avvist av HP support Resultatet er at maskinen nå selges (noe som medfører økonomisk tap) og brukeren kjøper en Acer med bedre spes og som ikke har disse varmeproblemene som HP annser som normale. Pussig at en Acer kan operere med langt lavere temp på en råere maskin (ja vi har målt og prøvd begge)
TEE Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Å lese svarene du får er tydeligvis ikke interessant ser jeg
rvenes Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Når du stapper ein gloheit amd prosessor inni ein liten bærbar fra hp må det jo gå galt.
Boralis Skrevet 7. september 2007 Forfatter Skrevet 7. september 2007 (endret) Å lese svarene du får er tydeligvis ikke interessant ser jeg 9445903[/snapback] Joda jeg leser svarene,men all den tid de svarene spriker med hva HP support sier så velger eieren å forholde seg til HP,det er tross alt dit han må henvende seg. De sier: tempraturer som ikke gjør maskinen ustabil,slik at den låser seg eller restarter under bruk er å betrakte som normale, 9000 serien er en desktoperstatter og ikke ment for å ha på fanget. Maskinen kan sendes inn for sjekk,men finner vi at maskinen er innenfor det vi betrakter som normalt må eieren betale denne sjekken fullt ut Det blir litt vanskelig for support å vurdere hvor ubehagelig det er rundt håndleddet pr. telefon Vel de har jo fått oppgitt nøyaktige temp og svarer at 45 grader ja endog vesentlig mere enn det er normalt på disse maskinene . Endret 7. september 2007 av Snekker`n
TEE Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Siden det ikke er mulig å vite hvor nøyaktige dine målinger er, blir det tilbudt å ta maskinen inn til sjekk. Når valget da heller blir å kjøpe en ny maskin, så er det fint lite noen kan gjøre for deg.
Boralis Skrevet 7. september 2007 Forfatter Skrevet 7. september 2007 (endret) Siden det ikke er mulig å vite hvor nøyaktige dine målinger er, blir det tilbudt å ta maskinen inn til sjekk. Når valget da heller blir å kjøpe en ny maskin, så er det fint lite noen kan gjøre for deg. 9446260[/snapback] Tempraturene på 45-46 grader er nøyaktige,de er målt ved et kalibrert tempmåler for bruk i lab, føleren var montert midt under maskinen, altså utvendig på maskinen. Ang fint lite en kan gjøre så selges jo maskinen nettop fordi HP nekter å gjøre noe og hevder dette er normalt om en så skal sende den inn til sjekk så blir vel disse temp fortsatt normale for HP og da må denne sjekken betales av eier, dette betyr fort en tusenlapp eller mere og et enda stærre tap for han. Jeg synest det er betenkelig at det prøves å få dette til å høres ut som at det er eiers skyld, når sannheten er at HP avviste dette som garantisak fra første stund og hårdnakket sier at slike temp,ja til og med langt høyere temp er normalt Sannheten er jo at HP her ikke er intrisert i denne saken, da de sier at det er normalt og at kunden selv får betale for en sjekk selv om maskinen har garanti . Og hvorfor kjører ACER sin 17 " med betydelig lavere temp,ja vi har den her og sammenligner . Endret 7. september 2007 av Snekker`n
TEE Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Tempraturene på 45-46 grader er næyaktige,de er målt ved et kalibrert tempmåler for bruk i lab, føleren var montert midt under maskinen, altså utvendig på maskinen.Ang fint lite en kan gjøre så selges jo maskinen nettop fordi HP nekter å gjøre noe og hevder dette er normalt om en så skal sende den inn til sjekk så blir vel disse temp fortsatt normale for HP og da må denne sjekken betales av eier, dette betyr fort en tusenlapp eller mere og et enda stærre tap for han. Jeg synest det er betenkelig at det prøves å få dette til å høres ut som at det er eiers skyld, når sannheten er at HP avviste dette som garantisak fra første stund og hårdnakket sier at slike temp,ja til og med langt høyere temp er normalt Sannheten er jo at HP her ikke er intrisert i denne saken, da de sier at det er normalt og at kunden selv får betale for en sjekk selv om maskinen har garanti . Og hvorfor kjører ACER sin 17 " med betydelig lavere temp,ja vi har den her og sammenligner . 9446749[/snapback] Temperatur på 45-46 grader kan nok være normalt. Men det er også her det skurrer. Temperatur på 45-46 grader vil ikke være smertefullt slik du hevder. Enten måler du temperaturen når maskinen står på platen, og ikke når du har den rett i fanget, eller så er temperaturmålingen helt fullstendig spinnvill. Med temperaturen du beskriver er det faktisk fysisk umulig at det blir smertefullt når du bruker den platen du beskriver over. Men når du da ikke ønsker å få maskinen undersøkt, gratis dersom det faktisk er en temperatur som blir ubehagelig, som det også står i svaret du quoter, da er det faktisk ikke noe noen kan gjøre for deg. Jeg håper han blir fornøyd med Acers maskin, og at han ikke taper for mye på salget av HP-maskinen.
Effectiv Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg vil personlig si at 45grader er relativt mye! Og jo, det kan være smertefullt å ha dette på fanget. Har selv en Hp Pavilion Dv8***. Vel og merke inneholder denne intel processor osv, men pcen har faktisk klart å nå sinnsyke temperaturer.. Spilte Overlord og den gikk over 100grader (CPUen såklart). Vis jeg bare har pcen på fanget under internettsurfing og msn, så kan det etter ca 15 minutter begynner å svi. Og det er ikke så SMERTEFULLT som om noen skyter deg i låret, men er ikke behagelig å ha rett under 50 grader på låret over litt tid.
TEE Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg vil personlig si at 45grader er relativt mye! Og jo, det kan være smertefullt å ha dette på fanget. Har selv en Hp Pavilion Dv8***. Vel og merke inneholder denne intel processor osv, men pcen har faktisk klart å nå sinnsyke temperaturer.. Spilte Overlord og den gikk over 100grader (CPUen såklart). Vis jeg bare har pcen på fanget under internettsurfing og msn, så kan det etter ca 15 minutter begynner å svi. Og det er ikke så SMERTEFULLT som om noen skyter deg i låret, men er ikke behagelig å ha rett under 50 grader på låret over litt tid. 9447044[/snapback] Men her er det ikke snakk om at det blir varmt med å ha den rett på låret heller da. Nei,når eieren bruker maskinen har han en plate under denne, noe ala den som lianli selger bare uten vifte, den er av tynn aluminium og blir svært varm. 9440772[/snapback] Om denne platen blir så varm at det blir smertefullt å sitte med den, da er det ikke snakk om 45 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå