Gå til innhold

Spm om våpen valg. Warriors og shamans.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei hei, siden det er så lite aktivitet på shaman tråden og siden jeg vil ha menigene til warriors (kanskje ret paladins) i tilleg til shamans så lager jeg en ny tråd om dette.

Det gjelder valg av vei å gå på Blacksmith. jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gå for axesmith eller hammersmith. så håper at jeg kan få litt hjelp til å avgjøre her.

Dette er vel ca 50/50 pvp/pve, og classen jeg spiller er shaman. bruker DW men kan også tenke meg å prøve 2h til pvp.

1H våpen:

Wicked Edge of the Planes

184 - 343 Damage Speed 2.70

(97.6 damage per second)

Durability 105 / 105

Requires Level 70

Requires Master Axesmith

Equip: Improves critical strike rating by 23.

Equip: Increases attack power by 48.

vs

Dragonstrike

Main Hand Mace

184 - 343 Damage Speed 2.70

(97.6 damage per second)

+19 Stamina

Durability 105 / 105

Requires Level 70

Requires Master Hammersmith

Chance on hit: Increases your haste rating by 212 for 10 sec.

2H våpen:

Bloodmoon

375 - 564 Damage Speed 3.70

(126.9 damage per second)

Durability 120 / 120

Requires Level 70

Requires Master Axesmith

Equip: Improves critical strike rating by 56.

Equip: Increases attack power by 112.

vs

Stormherald

386 - 579 Damage Speed 3.80

(127.0 damage per second)

+42 Strength

+42 Agility

+61 Stamina

Durability 120 / 120

Requires Level 70

Requires Master Hammersmith

Chance on hit: Stuns target for 4 sec.

så hva valgte dere og hvorfor, og hva tror dere passer best til en shaman, har orc racial noe å si på valget? Alltid likt axe, men synest at mace i dette tilfelle ser bedre ut (eye candy)

Endret av MysticoN
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, som warrior smidde jeg lunar cresent og det er jo ikke noe å si på det. nesten 40% crit sjanse i team med feral druid :)

men har specca til protection nå for å farme nethers - da blir det enda bedre :p

Skrevet
vel, som warrior smidde jeg lunar cresent og det er jo ikke noe å si på det. nesten 40% crit sjanse i team med feral druid  :)

men har specca til protection nå for å farme nethers - da blir det enda bedre :p

9429750[/snapback]

takker for svar, selv tenker jeg mer på hammersmit no, siden 1h har mer max dmg.

men hvor ofte procer disse:

Chance on hit: Increases your haste rating by 212 for 10 sec.

Chance on hit: Stuns target for 4 sec.

som shaman er alt av stuns velkommen, og kan disse proce av WF attacks? stacker Haste rating of fury?

Skrevet

tror chance on hit stuns proccer gankse ofte. i allefall proccer det ofte når jeg er offer. i tillegg till mace talents til warrior så er det ikke no kos å møte på en warrior med deep thunder.

haste rating og flurry stacker ikke etter som jeg vet

Skrevet
haste rating og flurry stacker ikke etter som jeg vet

dette er no ikke en bra ting da.. noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?

9429903[/snapback]

joda de stacker, gå for mace. 1handern er sinnsykt bra =) (samme med 2handern også da :p)

Skrevet

den proccen tikker titt og ofte... nå for tiden virker det som om warriors stunlocker mer enn en rogue. charge stun, mace stun, skillherald proc.. :/

Skrevet
den proccen tikker titt og ofte... nå for tiden virker det som om warriors stunlocker mer enn en rogue. charge stun, mace stun, skillherald proc.. :/

9430451[/snapback]

Haha godt sagt :p

Ja er ganske umulige og stunlocke for rogues atm :p

Skrevet (endret)
pluss intercept xD

9430454[/snapback]

men hvordan er det med den haste proc'en vist den ikke stacker med flury?

9432772[/snapback]

Allt av haste stacker afaik. Finnes kansje noen sære quest rewards som ikke stacker. men flurry+generell gear haste+proccs+pots+drums you name it stacker.

Om du går macesmith er du kansje i faresonen for nerfspree: Melee haste rating nerfes neste patch, samt warrior's mace specialization (ikke stunherald's procc, den er like go' for shaman)

Endret av Be__bad
Skrevet
pluss intercept xD

9430454[/snapback]

men hvordan er det med den haste proc'en vist den ikke stacker med flury?

9432772[/snapback]

Allt av haste stacker afaik. Finnes kansje noen sære quest rewards som ikke stacker. men flurry+generell gear haste+proccs+pots+drums you name it stacker.

Om du går macesmith er du kansje i faresonen for nerfspree: Melee haste rating nerfes neste patch, samt warrior's mace specialization (ikke stunherald's procc, den er like go' for shaman)

9434600[/snapback]

takker for at du bekreftet det. warrior nerf bryr jeg meg lite om siden jeg er shaman, men vist jeg skulle gå 2H, kan macen proce stun fra WF attacks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...