Kjallemann Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Hei hei. Har kjøpt meg ny pc, ferdigpakke! På denne pc'n har jeg nå vista. Lurer egentlig på om det er noe tess? Hva er bedre med det? Må jeg ha det? Det jeg egentlig lurer på er: Jeg har som sakt kjøpt meg en ferdig pc som alt av programmer følgte med. Kan jeg ta å formatere denne pc'n og legge inn Windows xp om jeg vil? Og ennå kunne legge inn Vista igjen senere med recovery cd'n som følgte med i pakka?? Det er ikke noe som blir skadet av at jeg legger inn xp på denne pc'n som er kjøpt med vista? Ønsker xp i steden for vista fordi vista er så nytt ennå. Synes det er veldig mye restriksoner, sliter med å spille og sånn. Håper på hjelp. Mvh: Kjell Gullerud
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Det skulle ikke være noe problem å kjøre Windows XP på maskinen din. Det som derimot kan være et problem, er å finne korekte drivere. Disse er ofte forhåndsinnstalerte på recovery platen, sånn at den er meget enkel å innstalere. Har du problemer med å finne drivere, kan du kontakte butikken, eventuelt forhandleren. Synes forøvrig ikke Vista er noe bedre enn XP. Bruker bare XP, men har prøvd Vista over en lengre periode. Det funket ikke for meg, og en kunne merke at det ikke enda var helt innkjørt. Hadde faktisk ikke så mye kompitabilitetsproblemer som jeg hadde forventet, men det kan det fort bli med spill. XP er helt klart et flott system enda, så bare bruk det. Å innstalere til XP, eller tilbake til Vista er somregel enkelt. Du ødelegger ikke maskinen med det. Du må derimot være forberedt på at du kan miste alle filene på maskinen, men det er vel kanskje ikke et problem med en så ny en.
Kjallemann Skrevet 5. september 2007 Forfatter Skrevet 5. september 2007 oki. Tusen takk for hjelpen. Men du kan ikke forklare meg hvordan jeg finner ut på pc'n hva hovedkort mitt heter? For det er vel egentlig ikke så mange drivere jeg trenger? Lydkort, skjermport og hovedkort? Er ikke det de viktigste?
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Jeg har i alle år brukt SiSoft Sandra, men det er ikke alltid så effektivt. Kanskje du kan prøve dette programmet. Har ikke prøvd selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå