Gå til innhold

Jeg trenger keepertips!


Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Hei!

 

Det har seg slik at jeg skal spille kamp på førstkommende lørdag, og jeg ble plassert i mål. Kanskje ikke et stort sjakktrekk av lagleder, men så er jeg den eneste med erfaring i mål. :p Sto en del i førsteklassen, som nå er en god stund siden.

 

Noen som kan komme med et par tips til meg? Evt. øvelser og tips som gjør hele kampen lettere for meg.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rykk ut når det kommer motstander i mot deg... når du vet at du rekker å ta ballen, ta den... stol på innstinktene :)

 

Når du du springer rundt i målet når det er spel utenfor 16. meteren så beveg deg etter balle... spring i en bue... ikkje langs linja i målet...

ved stengrene står du heilt inntil og på midten står du en meter ut fra linja...

 

Lykke til... å ikkje ver redd for å få skrubbsår... sleng deg å la helsa gå til h**** :!:

Lenke til kommentar

et ganske bra tips med modtak av ballen

 

når det kommer høye baller tar du ballen i mot med mege hendene og tomlene bak ballen så den ikke blir igjenom og hold fast grep, ellers mister du ballen

 

på lave skud

 

prøv å altid få to hender på ballen eller bloker skudde ved å bokkse eller å slå ballen vekk, slenging er vanskelig vist du ikke liker det, når du slenger deg til høgre legger du venstre foten intil høyre foten i luften på lave skud, på høye skud satser du med samme fot som skudde går i retning og hopper etter ballen, VIKTIG at du holder hendene samlet og tomlene mot hverandre hår du modtar ballen,

når du skal "breie" deg bøyer du deg ned i "drite" stilling så hendene kommer ned me leggen, så strekker du hendene ut i sidene så du dekker mest av måle,

på side skud MÅ DU IKKE STÅ HELT INNTIL STANGEN, hold deg litt uten for ellers blir du liten i måle

 

studer denne videoen og se kordan denne keeperen jobber og plaserer seg

 

 

det e ikke lett i begynnelsen, men du kommer inn i det ganske fort

 

oppvarming

 

få noen til å skyte rett på deg i mage regionen med svak og etter vert harere skudstyrke, når du griper ballen samler du albuene og holder hendene samlet til ballen endet i hendene, det e viktig å ikke glipe mellom albuene, få og noen til å legge cornere eller innlegg så du får inn hoppingen, i felte e det du som e sjef, så bare brøyt deg fram og drit i de andre, det e du som skal ha ballen og ikke motstanderene

 

kor i norge skla du spille, vist det e i bergen kan eg komme å hjelpe deg grundigere og vise

 

lykke til og ha tro på deg selv og stol på at du kan klare dette, ikke være redd for å kjefte og be forsvare holde linje og markere godt

Endret av keepereksperten
Lenke til kommentar

Jeg har en god en.. Vist det kommer en person mot deg tidlig i kampen.. Kast deg mot han ganske hardt så du skremmer di. Så kanskje det bare kommer skudd :D

 

 

Litt mer seriøst: Hold føttene dine sammen når det kommer en alene mot keeper. Så han ikke får slått tunnel på deg.. Og ha hendene ganske langt ned og ut så du ser større ut :)

Lenke til kommentar

Tror du egentlig kan gi faen i å tenke på hvordan beina dine skal være i lufta når du slenger deg, de kommer da etter uansett. Satse håper jeg virkelig du kan. Bare gjør deg stor og tenkt på hvordan du er plasert i forhold til målet(5-meteren, straffemerket og 16-meteren er til god hjelp), og vær konsentrert. Selv om du ikke vanligvis er keeper er ikke den noen unnskylding for å gi faen(bestemmer du forsåvidt selv, men regner med at du har lyst til å vinne?).

Hvor gammel er du?

 

Jo eldre man er, jo mindre skudd får man på seg(gj.snitt), så det å kunne slenge seg etter et skudd skjer ikke så altfor ofte, hvis vi tenker over det. Feltarbeidet(corner, innlegg, tilbakespill, utspill og 1 mot 1 situasjoner) er kanskje viktigere.

 

Hvis det er noen keepere rundt laget bør du få de til å varme deg opp før kampen, de vet sikkert hva som bør gjøres. Hvis ikke må du sørge for det selv, oppvarming er viktig. Ikke bare med tanke på skader osv, men også fordi da vil du trolig oppføre deg bedre i kampen, bruke henda istedet for beina osv.

 

Hadde ikke planlagt å skrive så jevlig mye, men uansett: Lykke til!

Endret av Ministry
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Takk for all hjelpa! :)

 

Har trent en god del nå, og det meste er på plass egentlig.

Men jeg sliter litt når jeg er alene med en spiller.

Jeg springer fram, møter spiller, og spiller skyter til siden/over og scorer. :(

 

Noen som kan hjelpe meg med det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132
Nei. :(

 

 

:p

 

Men kampen gikk forsåvidt greit. Jeg slapp inn 5 mål, men jeg må legge til at jeg var alene med spillere da. :p

Da må jeg øve mer til neste gang. ^^

9466735[/snapback]

 

Redda du noen fine skudd da? :)

9467203[/snapback]

Joda. Slengte meg i hytt og pine, og redda det meste. ^^

Lenke til kommentar
Ein ting eg har lurt på er: Når ballen kjem sånn ca. rett mot den øvre mageregionen eller brystkassa; skal du då ta den imot med tomlene og peikefingrene mot kvarandre, eller prøve å "sikre" den inne med brystet med ein gong, som når eg tar imot ein lavare ball?

9467059[/snapback]

 

 

Beste er å ta ballen så tidlig som mulig, altså med henda et stykke fram. Men riktignok, ha vinkel på armene slik at du får dempa skuddet godt. Så tar du ballen inn til kroppen. Tar du ballen rett inn i sikring kan du få vondt, hvis det er harde skudd:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...