Gå til innhold

Fifa manager 08

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

les spørsmålet en gang til. Han spør ikke om fm, han spør om fifa manager. Svar på det han spør om, ikke begynn å sammenligne med en gang. Fanboisene til SI games og BG klarer bare ikke å la enhver anledning gå fra seg til å fremheve sitt eget produkt kontra motstanderens.

Til OP; FIFAM 08, som kommer en eller annen gang før jul, er en manager simulator som tar utgangspunkt i kampsituasjonen. 3D kampene, er basert på (korrekt meg om jeg tar feil?) spille motoren fra UEFA champions league 06 (et EA sports spill), og markedsføres som den beste 3D fotball simulatoren som fins (det er vel bare en utfordrer, LMA, så vidt meg er bekjent?). Spillet har en middels stor faktadatabase, og er kjent for å ha en "community" som slipper egne "patcher" rett etter slippdato, som forandrer det du ønsker forandret på i AI'en til 3D kamp motoren. BG tar hensyn til dette, og gjør kodene til ai'en lett tilgjengelig. Jeg skal ikke ranke FIFAM eller si om det er dårlig eller ikke, men jeg tror at denne typen simulator, er for folk som ikke er alt for opptatt av historiske korrekte detaljer mht spiller og klubbhistorikk, og en enkel-å-bruke -og-forstå fotball simulator (kanskje en slags arcade-football sim?). Jeg spiller FIFAM, og før alle begynner å lete frem flammekasterne, kan jeg bare til sist tilføye at jeg spiller også konkurrentens spill, og jeg finner dem så totalt forskjellige fra hverandre ihht spillkonsept, at jeg mener det ikke er grunnlag for å sammenligne dem. Selvsagt er det mange likhetstrekk, men ikke glem at alt er basert på et spill som faktisk først var underholdning i latin-amerika, mange tusen år siden. Ingen av utgiverne har funnet opp hjulet mao. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...