Wattengård Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Ser at endel på forumet her har "mad skillZ" med SketchUp. Er det noen av de nevnte som i tillegg kanskje har litt pedagogiske kunnskaper og kan lage et tutorial (en screencast kanskje? ) til oss vanlige dødelige som er flinkest til å lage firkantede bokser, og ikke kommer så mye lenger enn det. Alle tutorialene jeg kommer over på neddet bygger hus... Ikke spesiellt relevant. Noen som føler for å stille? -C-
Jack_Daniels Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 http://sketchup.google.com/tutorials.html Der har du 7 lette tutorials
Wattengård Skrevet 5. september 2007 Forfatter Skrevet 5. september 2007 Men som nevnt kan jeg det grunnleggende, og var på utkikk etter et tutorial rettet mot pc-kasse modellering. Da tenker jeg på eksakt målgivning, eksakt posisjonering etc. Slik at jeg etter å ha laget en 3d-modell, kan ta f.eks. frontplaten, sette på "outline" modus og mål, og skrive ut en 1:1 modell jeg kan lime på en plate og skjære etter linjene... For eksempel -C-
nightzirch Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Det jeg har gjort er bare å lage en og en ting. Er ikke noe spesielt vanskelig tror jeg. Jeg finner alltid utav en ny ting hver gang jeg lager mer i SketchUp, så å utforske selv er også en god tutorial
Lock-Aze Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Det er bare å starte med det grunnleggende, etter en ganske kort stund, så kommer resten av seg selv. Programmet er meget enkelt å bruke, så det meste kommer bare du prøver ett par ganger..
Klekkus Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Husk å sett delene opp i moduler så er det lettere å flytte på dem osv. Alt blir liksom enklere da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå