Gå til innhold

Lønn som itansvarlig.


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å skifte jobb, og er fryktelig i tvil om hva andre folk med tilsvarende erfaring/utdanning har i lønn.

 

Jeg er dataingeniør(datateknikk) med 5 MS-sertifiseringer(MCSA), AIS på Hp, samt har et par andre sertifiseringer. Har 3 års erfaring i itbransjen med alt fra support til drifting...

 

Bedriften har rundt 60 ansatte med mange servere(kreves i bransjen de driver i). Arbeidssted er Osloområdet.

 

Finnes det noen itansvarlige som kan komme med en pekepinn på hva de tjener her? Ta med arbeidssted, utdanning/sertifiseringer, erfaring og størrelse på bedrift.

 

Lønnen jeg kommer til å begynne på er 380k i året... synspunkter?

 

/greigutt

9420417[/snapback]

 

Helt grei startlønn. Regner med at de starter deg der for å se "hva du duger til". hvis du er god går du nok relativt raskt opp i over 400k kan jeg tenke meg, spessielt hvis de 3 års erfaring er relevant til jobben du nå tar.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Lønn kommer jo an på hvordan økonomien er i det firmaet du jobber i, hvor uunværlig du er og hvor flink ledelsen er til å planlegge langsiktig. Et sted jeg sluttet, gikk han som var igjen opp ca 100K i lønn, fordi han visste at sjefen var VELDIG lite gira på å miste begge sine utviklere på kort tid. Jeg gikk opp ca 70K.

 

380K er OK lønn, hadde mindre i forrige jobb som IT-konsulent. Har lenger erfaring og omtrent samme utdannelse, men firmaet jeg jobbet i hadde nettopp kommet seg opp av bølgedalen etter magre år for bransjen. Har noe mer der jeg er nå, siden firmaet har bedre økonomi.

 

Discostu: ordet "IT-konsulent" er egentlig ganske intetsigende. Poenger er at du gjerne blir sendt ut i prosjekter (store og små), for å gjøre en jobb for noen andre. "Lokal site" = "hos kunden du er sendt ut til å hjelpe". "Utrullingskonsept" = "det å installere løsningen du har vært med på å lage hos kunden". (Det kan være å installere og konfigurere applikasjoner på klientmaskinene, serverne eller begge.) Det er et eget stammespråk, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...