Gå til innhold

Oppgradere MB og RAM.


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere pc'n min litt nå. Vil Oppgradere hovedkortet og RAM ettersom CPU'n er OK. AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939 Har jeg nå. Men, når jeg skal finne hovedkort så er det jo ikke socket 939 lengre. Så er det noe annet jeg kan velge for den socketen ?

-Kan virke uklårt men bare spør vist det er noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte det samme, å oppgradere HK er jo ingen vits dersom man skal beholde CPU. Unntaket er jo om man kjøpte et m-ATX, har kabinett som tar ATX og etterhvert har bruk for flere ekspansjonsporter, eller at man har non-SLI og ønsker SLI oppsett, eller manko i funksjonalitet. Men er det ikke betydelige mangler med det kortet man har, eller feil, er det å kjøpe nytt 939 kort det samme som å brenne opp pengene.

 

Og HK med 939 sokkel kan man nesten glemme å få tak i, men noen finnes, f.eks. MSI K8T Neo2-FIR, se Prisguiden for hva som finnes i sortimentene. Noen få er på lager.

Lenke til kommentar
Tenkte det samme, å oppgradere HK er jo ingen vits dersom man skal beholde CPU. Unntaket er jo om man kjøpte et m-ATX, har kabinett som tar ATX og etterhvert har bruk for flere ekspansjonsporter, eller at man har non-SLI og ønsker SLI oppsett, eller manko i funksjonalitet. Men er det ikke betydelige mangler med det kortet man har, eller feil, er det å kjøpe nytt 939 kort det samme som å brenne opp pengene.

 

Og HK med 939 sokkel kan man nesten glemme å få tak i, men noen finnes, f.eks. MSI K8T Neo2-FIR, se Prisguiden for hva som finnes i sortimentene. Noen få er på lager.

9411111[/snapback]

 

Ville ikke ha ny prosessor ettersom att da må jeg dobbelt opp i pris. Og etter min mening holder prosessoren en stund til ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...