Gå til innhold

Dårlig service hos Microsoft


cloud85

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sint! Min 360 døde i sommer, ikke noe ille med det, alle dør jo tenkte jeg...

I går fikk jeg den igjen etter at den hadde vært på service i ca 1 mnd, men da jeg

pakket det opp manglet den lille luka på frontpanelet (den som skjuler usb kontaktene), den lagde også en veldig stygg lyd (som om noe skrapet borti vifta, dette uten noen dvd inni).

Dvd trayen ville heller ikke gå ut i stående stilling, boxen måtte ligge...

Etter jeg hadde vært inne i dashbord i ca 2 minuter, ble skjermen gul, å da jeg skrudde av boxen for å så skru den på igjen, var det ikke noe bilde i det hele tatt. (men lyden var der) prøvd også å endre oppløsning, men ingenting går) Jeg får ikke Ring of death, bare skjermen som er svart, prøvd med flere ledninger også.

Hva bør jeg gjøre noe, ringe å bruke "sint" stemmen, eller kan jeg levere den inn på elkjøp der jeg kjøpte den i fjor sommer, å si at jeg ikke gidder å vente enda 5 uker før jeg "kanskje" får igjen?

Har jeg noen rettigheter?

Så surt, liker xboxen min kjempegodt, men dette blir litt for dumt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hørtes fryktelig kjedelig ut.

Broren var gjennom noe lignende i sommer. Han måtte levere inn 360n sin 3 ganger, før Xbox-folka bestemte seg for å gi han en ny 360. Så han hadde en hel sommerferie uten sin Xbox 360. Han fikk den 360n etter at han hadde begynt på skolen igjen.

 

Om du ringer "pøblene" eller om du stikker til Elkjøp er nesten opp til deg selv. Jeg vet ikke hva du får mest ut av. Selv ville jeg nok prøvd å bruke sint-stemmen min til "da MS-bi***es".

Lenke til kommentar

Dra på elkjøp, for da blir det registrert i registeret.har hatt en samtlale med forbrukerkontoret. jeg har d samma broblemet, men jeg gadd ikke diskutere med ms. elkjøp må fikse opp i dette selv for di kan ikke kreve att du skal kontakte ms.for du har krav på ny maskin vist ikke di kan fikse feilen 2 ganger, eller etter to uker. se forbruker reglene.for ms registrerer ikke produktet defekt, d må elkjøp gjøre.bare d har garanti og kvitering i orden.

Lenke til kommentar

Du kan ta kontakt med butikken du kjøpte Xbox'en hos. De er pliktig i å hjelpe deg hvis det oppstår en mangel.

Du har rett til en erstatningsgjenstand, det vil si lånegjenstand, hvis avhjelp tar over 7 dager hvis ikke det blir en for stor kostnad for butikken. Dvs. hvis alle lånemaskinene dems er utlånt vil det bli en stor kostnad for dem å låne ut en ny Xbox for så å selge den med et tap på 500 kr. eller noe slikt. Man må se det i forhold til hverandre. Spilling er ikke noe man ikke kan greie seg uten et par-tre uker.

 

Normal tid på en slik sak er ofte 2-3 uker.

Det var vel en slik Xbox 360-tråd oppe for litt siden også.

Ja, her er den. PixlFace, det er din tråd og der står svaret på spørsmålet du har stilt også. ;)

I den tråden quoter Alastor også forbrukerkjøpsloven så les gjerne den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...