Gå til innhold

Ny film tv


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer nå å bytte ut min Hitachi 28" Wide 100Hz CRT-tv med en FLAT-TV.

Spør da om anbefalinger her ..

 

Jeg sitter fra 2,5-4meter fra TV'n

 

Maksimale mål er 1,25 meter bredde, 60cm høyde.. (Men er villig til å bytte ut TV-benken til et veggfeste istedenfor.)

 

100Hz er også et krav, da jeg ikke vil gå ned til lavere frekvens enn jeg har idag. Dette fordi 100Hz er SÅ mye roligere bilde å se på..

 

Minimum 32" men antar samtidig at 42 er maks størrelse på den avstanden.

 

FULL HD er et krav.

 

Skal normalt ikke brukes sammen med PC, men er greit å ha muligheten.

 

Pris 7-15tusen ?!

 

Bør man ha LCD eller PLASMA ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100Hz på CRT er da ikke det samme som 100Hz på LCD? Eller roter jeg virkelig nå?

 

Hvorfor er FullHD et krav når du først og fremst skal se på film? Er ikke bildekvalitet det viktigste? Bildekvaliteten når det gjelder film er jo langt bedre på en del plasmatver enn på fullhd-lcdtver i prisklassen du har satt opp.

 

Til ditt bruk vil jeg anbefale panasonic 37" eller 42" PV70/PX70. Disse tvene har glimrende bildekvalitet i forhold til ditt behov :).

Lenke til kommentar

Ok, så da er full HD utelukket ved Plasma. Et krav mindre, hvis anbefalingene går i retning av plasma.

 

Filmer kommer jo ofte i HD (om det full eller halv HD vet jeg ikke, står jo som regel bare HD på de)

Eller, hvorfor ikke gå for full HD ?? Alt kommer vel til å havne i den klassen frem til O-LED skjermene kommer..

 

Hvorfor er det så stor vektforskjell på tilsynelatende "like" TV'er ?

Panasonic TX-32LMD70F =22kg std

Panasonic TX-32LXD700F=40kg 100Hz

Er også ca 3000kr i prisforskjell på de..

 

 

Eller.. Bør jeg heller beholde TV'n jeg har, og kjøpe projektor til filmtittingen ?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt en Panasonic TH-42PX70A, og kan anbefale den varmt.

Bare glem full HD. Jeg har gjort en del research på nettet og de flester anbefaler bildekvalitet framfor HD.

 

Denne TV'en er ypperlig til film og visning av HD-TV. (Bor i Australia, så jeg har 4-5 HD kanaler)

 

For å si det sånn, så ser vanlige DVD'er ut som HD på denne skjermen. SÅ bra er den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...