Gå til innhold

Skjermkort i økonomiklassen - hva er et godt kjøp?


Shankara

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er relativt fersk i PC-verdenen, prøver for tiden å finne komponenter til ny PC.

 

Hadde tenkt å legge ut ca. 1000,- på skjermkort. Har tenkt å skaffe meg en Hansol LCD H530-skjerm som støtter kun 24-bits farge, så jeg trenger ikke det råeste spill-skjermkortet. Har ikke tenkt å spille så mye! (Blir vel mest bilder, noe DVD...)

Vil likevel ha et 'bra kort', som gjerne også er stillegående!

 

Har skjønt at GeForce4 sannsynligvis er noe av det beste for tiden. Lurte på om jeg skulle satse på:

 

Asus V8420 GeForce4 Ti4200 64MB DDR AGP, (V8420/TD) DVI, Tv-Out, Retail. til ca. 1300,-

 

Vet noen om dette er et greit kort?

Har noen ellers forslag til greie kort rundt 1000,- uten for mye driver-problemer osv.?

 

Takknemlig for svar...

- Shankara.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville også satset på et Radeon 9100, som begynner på ca. kr. 650,-. Kortet leveres med vifte, så hvis du ønsker et helt lydløst kort, så kjøp Radeon 9000 som leveres uten vifte. Radeon 9000 er tilnærmet det samme kortet, men noe lavere ytelse.

 

Jeg vil påstå at dette er et mye bedre alternativ enn f.eks et GeForce4 MX, da det bla. har full støtte for DirectX 8.1 noe jeg ikke tror GeForce4 MX har.

 

I tillegg er kortet mye bedre på 2D og "TV-ut" enn GeForce4 MX .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...