Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få kontakt med avstandsvenner?


Gjest Gjest_world of warcraft_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_world of warcraft_*

Hei g17 her, hvordan få kontakt med avstandsvenner? (folk jeg kjenner men ikke er med på fritiden). hvordan få kontakt med nye venner?

 

 

ps. har klart å komt meg ut av helvetes spillet wow (noe jeg kan anbefale alle andre som spiller 24/7).

 

Emnetittel redigert av moderator.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske enkelt å få kontakt med de man vil. Når det gjelder avstandsvenner, så ta kontakt med dem bare og finn ut hva de pleier å gjøre i fritida og bli med dem, eller kom med forslag til ting dere kan gjøre sammen.

 

Når det gjelder nye venner, kan du enten finne noen her i forumet, eller bli mer aktiv i fritiden og melde deg inn i idrettslag. Man blir kjent med mange og spennende personer i et aktivt miljø.

Lenke til kommentar
Gjest gjestemannen

Gratulerer med det. Selv ha jeg forsåvidt samme problem. Så du er ikke alene.

Jeg har vel mer eller mindre slutta med WoW jeg og selv om jeg spiller det kanskje en time i uka, istedet for 7 timer/dagen.

Uansett, jeg sliter med å faktisk finne på noe, jeg vet ikke hva ungdommer gjør etter skolen og sånt, jeg vet ikke hva det vil si å være "kul". Og det med fester, tror ikke akkurat at jeg bare kan spasere inn og si "hey, skjer'a?" (oslo, yey)

Tanken om å kontakt folk som gikk på barneskolen min har slått meg, men føler ikke at det er passende, tror vi er for forskjellige.

 

Men ang. det, jeg er drittlei av å være alene med meg selv, men føler meg ukomfertabel med mange folk, sånn 3-4 går greit, men med mange? Glem det...

Lenke til kommentar

De fleste som har spilt wow,cs, etc eller generelt sittet på pcen i mange helger, ensomme, får angst og blir nervøse når dem er ute med andre.

Akkurat som en hasj-bivirkning, sosial angst.

 

Så lenge du tenker positivt og har selvtillit, går de følelsene bort med engang. Det er kanskje noen av de følelsene du har fått gjennom all xpen i wow?

 

Hadde det tidligere jeg også, jeg befant meg nøyaktig der du var. Løsningen var rett og slett og gå mer ut, folk jeg hadde sånn smålig kontakt med, begynte jeg å ringe.

Hvis du nylig har begynt på videregående, anbefaler jeg å bli sosial med andre du vet har høy sosial verdi i klassen, og bli bedre kjent med dem :)

Lenke til kommentar

Slutte for 1 uke elns tilbake:P og ja det er ganske digg, og det var ganske perfekt timing for meg også siden begynte på ny skole. Men tilbake til spørsmålet, Du kan jo starte på noen locale lag sporter, trenger ikke være fotball elns men fins andre alternative som ikke er så krevende, som tennis, Golf, sykling, Kamp sporter.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter
Skaff deg en jobb, så er mulighetene uendelige :) Jeg er på vei til Skottland for å besøke folk jeg blei kjent med i sommerferien. Vær litt spontan og ikke vent på at alt kommer til deg, så skal jeg si det skjer noe :D

9430792[/snapback]

 

det er det som er, jeg venter bare på at alt kommer til meg. Føler det er så rart å ta kontakt med noen man har kjent lenge men ikke er så mye med.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt av dette problemet for en tid tilbake. På skolen (ungdomskolen) var jeg sosial, og hadde flere venner, men på fritiden var jeg mye for meg selv. Etterhvert tok jeg mer og mer kontakt med gamle kjente fra barneskolen, og plutselig var vi sammen flere dager på rad. Det er bare å hoppe i det. Inviter noen venner til å spise snop og se på film eller lignende. Det er herlig å være sosial, og deilig å kunne løsrive seg fra datamaskinen.

Lenke til kommentar
De fleste som har spilt wow,cs, etc eller generelt sittet på pcen i mange helger, ensomme, får angst og blir nervøse når dem er ute med andre.

Akkurat som en hasj-bivirkning, sosial angst.

 

Så lenge du tenker positivt og har selvtillit, går de følelsene bort med engang. Det er kanskje noen av de følelsene du har fått gjennom all xpen i wow?

 

Hadde det tidligere jeg også, jeg befant meg nøyaktig der du var. Løsningen var rett og slett og gå mer ut, folk jeg hadde sånn smålig kontakt med, begynte jeg å ringe.

Hvis du nylig har begynt på videregående, anbefaler jeg å bli sosial med andre du vet har høy sosial verdi i klassen, og bli bedre kjent med dem :)

9399715[/snapback]

Har selv spilt cs i ca 3 år, litt av og på såklart. Har sittet inne og spilt mange helger osv, alene og hele pakken, men ekke noe problem å bli sosial fordi. Bare snakk med alle i klassen din, se om du finner noen og de du ikke føler ubehag av å snakke med er det vel bare å fortsette å snakke med ;) Har ofte opplevd ubehag ved å snakke med diverse mennesker. Ikke fordi jeg har noen form for angst eller redsler, men fordi de har en mongo personlighet, og ser på ting som dop og "gængstere" som tøffe. ( No offence). Jeg er personling ALDRI på fest, og klarer pent å si det til alle her :) Er ikke asosial fordi jeg ikke drar på de "råeste" festene, men heller vil ha det kjekt med en gjeng GODE venner istedet. Feks, LAN :D <3 eheheh. Eller bare en filmkveld o.l.

 

Vel der kom det en del off topic kan man si men men xD

Enkelt og greit, SNAKK med folk i klassen, join "ze zircle" som en eller annen sa her oppe xD Før eller siden blir du invitert med på hva enn de driver på med. Men pass på, plutselig kan du være i et veldig dårlig miljø!

Håper dette løste opp litt xD

Mvh Effectiv

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser mange gode svar her og er enige med de fleste! :)

Og gratulerer med at du også har kommet deg vekk fra dette tids-slukende spillet som så alt for mange sløser ungommen sin på :no:

Råder deg som de andre til å prøve å "få en fot innenfor sirkelen"!

Du kjenner vel muligens én eller flere litt som muligens kan drege deg innenfor the big social circle? :thumbup:

Ser mange svar som "begynn med lokale idrettsgreier" osv , det er langt ifra like lett, de gjengene er som oftest sammensveisa fra de var liten og det er ikke bare bare å komme å være the new guy :hmm:

Finn en du kjenner litt fra før som er i sirkelen og få'n til å ta deg med på fest / besøk til andre som du kan bli kjent med :)

Har du kansje noen interesser som du deler med noen som er innenfor (atter engang) sirkelen ? gjør nok saken lettere :D

Endret av Bergmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...