Gå til innhold

Trenger hjelp med elektronikk-oppgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

Vi fikk noen oppgaver på skolen som jeg sliter veldig med å regne ut. Eller... med andre ord, jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.

Hadde blitt utrolig glad om noen hadde tatt seg 2 minutter til å bare forklare meg hvordan jeg skal gjøre det. Trenger ikke skrive svaret, bare en forklaring. Da lærer jeg noe selv også :)

--

Ja, jeg vet det finnes ett leksehjelp forum, men jeg er 100% sikker på at jeg får ett skikkelig svar her inne heller. Om en moderator er skikkelig uenig, må han bare flytte posten :)

Endret av Zevs.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Vi fikk noen oppgaver på skolen som jeg sliter veldig med å regne ut. Eller... med andre ord, jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.

Hadde blitt utrolig glad om noen hadde tatt seg 2 minutter til å bare forklare meg hvordan jeg skal gjøre det. Trenger ikke skrive svaret, bare en forklaring. Da lærer jeg noe selv også :)

--

Ja, jeg vet det finnes ett leksehjelp forum, men jeg er 100% sikker på at jeg får ett skikkelig svar her inne heller. Om en moderator er skikkelig uenig, må han bare flytte posten :)

9390378[/snapback]

ikke for å være frekk, men jeg er rimelig sikker på at du finner svaret på dette i skolebøkene dine.

Skrevet
Heisann!

--

9390378[/snapback]

ikke for å være frekk, men jeg er rimelig sikker på at du finner svaret på dette i skolebøkene dine.

9390403[/snapback]

Skolebøkene kommer ikke fra trykkeriet før 9. September, desverre. Derfor jeg spør :)

Skrevet

Noen tips:

1a) Dioden slipper bare gjennom den positive halvperioden.

1b) Den største positive spennngen. (hint: 1.414)

1c) Det totale spenningssvinget.

2a) Ingen strøm/spenning gjennom/over de to motstandene på utgangen.

Dvs utgangsspenningen er lik spenningen over den andre motstanden fra venstre.

2b) Thevenin eq: Spenningskilde Vt med seriemotstand Rt.

Rt er motstanden på utgangen ved kortslutning av spenningskilden.

Vt spenningen på utgangen uten last (svaret i 2a).

2c) Spenningsdeler mellom Rt og RL.

2d) Eks:

HEX:

3D

DEC:

3*16^1 + 13*16^0 = 61 = 0*2^7 + 0*2^6 + 1*2^5 + 1*2^4 + 1*2^3 + 1*2^2 + 0*2^1 + 1*2^0

BIN:

00111101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...