El Matador Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 (endret) Heisann! Vi fikk noen oppgaver på skolen som jeg sliter veldig med å regne ut. Eller... med andre ord, jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hadde blitt utrolig glad om noen hadde tatt seg 2 minutter til å bare forklare meg hvordan jeg skal gjøre det. Trenger ikke skrive svaret, bare en forklaring. Da lærer jeg noe selv også -- Ja, jeg vet det finnes ett leksehjelp forum, men jeg er 100% sikker på at jeg får ett skikkelig svar her inne heller. Om en moderator er skikkelig uenig, må han bare flytte posten Endret 30. august 2007 av Zevs.
stich_it Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Heisann! Vi fikk noen oppgaver på skolen som jeg sliter veldig med å regne ut. Eller... med andre ord, jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hadde blitt utrolig glad om noen hadde tatt seg 2 minutter til å bare forklare meg hvordan jeg skal gjøre det. Trenger ikke skrive svaret, bare en forklaring. Da lærer jeg noe selv også -- Ja, jeg vet det finnes ett leksehjelp forum, men jeg er 100% sikker på at jeg får ett skikkelig svar her inne heller. Om en moderator er skikkelig uenig, må han bare flytte posten 9390378[/snapback] ikke for å være frekk, men jeg er rimelig sikker på at du finner svaret på dette i skolebøkene dine.
El Matador Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 Heisann! Vi fikk noen oppgaver på skolen som jeg sliter veldig med å regne ut. Eller... med andre ord, jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hadde blitt utrolig glad om noen hadde tatt seg 2 minutter til å bare forklare meg hvordan jeg skal gjøre det. Trenger ikke skrive svaret, bare en forklaring. Da lærer jeg noe selv også -- Ja, jeg vet det finnes ett leksehjelp forum, men jeg er 100% sikker på at jeg får ett skikkelig svar her inne heller. Om en moderator er skikkelig uenig, må han bare flytte posten 9390378[/snapback] ikke for å være frekk, men jeg er rimelig sikker på at du finner svaret på dette i skolebøkene dine. 9390403[/snapback] Skolebøkene kommer ikke fra trykkeriet før 9. September, desverre. Derfor jeg spør
nidec Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Noen tips: 1a) Dioden slipper bare gjennom den positive halvperioden. 1b) Den største positive spennngen. (hint: 1.414) 1c) Det totale spenningssvinget. 2a) Ingen strøm/spenning gjennom/over de to motstandene på utgangen. Dvs utgangsspenningen er lik spenningen over den andre motstanden fra venstre. 2b) Thevenin eq: Spenningskilde Vt med seriemotstand Rt. Rt er motstanden på utgangen ved kortslutning av spenningskilden. Vt spenningen på utgangen uten last (svaret i 2a). 2c) Spenningsdeler mellom Rt og RL. 2d) Eks: HEX: 3D DEC: 3*16^1 + 13*16^0 = 61 = 0*2^7 + 0*2^6 + 1*2^5 + 1*2^4 + 1*2^3 + 1*2^2 + 0*2^1 + 1*2^0 BIN: 00111101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå