Gå til innhold

Skjermkort og cpu til 3d animering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale skjermkort og cpu til en maskin som skal brukes til 3d animering osv? FireGL? Gf Quadro? Regner med flere cpu'er er å anbefale, eventuelt hvordan blir nådagens 4kjerners fra Intel til disse oppgavene?

 

Takker for svar

9390265[/snapback]

 

 

det er hvertfall sikkert at det er gamingretta hardware som er i fokus på forumet her. ingen som veit noe om dette:P har prøvd mange ganger selv:P men tror matrox er bra developer kort. men litt usikker på 3d animering.

 

donno

Lenke til kommentar
Nvidia Quadro FX serien kommer veldig bra ut vet jeg :) skal se om jeg kan finne link til den ene testen hvor de kjørte noen cad programmer på FX3500 og FX5500.

 

Men på det området der fins det jo skjermkort til godt over 150 000 kroner.. vet du litt mer om hva du vil ha?

9395464[/snapback]

 

Maskinen skal brukes til å designe båter/biler i 3d.. Skjermkortet blir nok av typen Gf Quadro eller FireGl ja.. Men er litt usikker på cpu.. Vil en QX firekjernes fra intel duge? eller er det xeon prossesorer som er tingen innen dette (ettersom jeg ser en del maskiner som brukes til slik animering kjører xeon cpu)?

Lenke til kommentar
Nvidia Quadro FX serien kommer veldig bra ut vet jeg :) skal se om jeg kan finne link til den ene testen hvor de kjørte noen cad programmer på FX3500 og FX5500.

 

Men på det området der fins det jo skjermkort til godt over 150 000 kroner.. vet du litt mer om hva du vil ha?

9395464[/snapback]

 

Maskinen skal brukes til å designe båter/biler i 3d.. Skjermkortet blir nok av typen Gf Quadro eller FireGl ja.. Men er litt usikker på cpu.. Vil en QX firekjernes fra intel duge? eller er det xeon prossesorer som er tingen innen dette (ettersom jeg ser en del maskiner som brukes til slik animering kjører xeon cpu)?

9397087[/snapback]

Xenon og Quad er veldig like, (er litt usikker på forskjellene atm, noen andre vet det sikkert her inne??) Men om du legger penger i en god Quad og et PNY 5500 f.eks, så har du kommet deg langt på vei til å få en veldig sprek arbeidsmaskin. Evt et PNY 3500 kort vil kanskje holde. søk etter tester av de to kortene på nettet så vil du finne en god del tester av de :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...