Gå til innhold

Hvilken healer ? ( ikke pala )


Anbefalte innlegg

har lyst til å spille en healer class, men vet ikke hvilken ?

jeg skal ikke være paladin pga av at jeg har spilt det en stund og er egentlig drit lei classen.

 

så hvilken class burde jeg starte ? gi fordeler og ulemper på de forskjellige classene

 

takker for alle svar :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har lyst til å spille en healer class, men vet ikke hvilken ?

jeg skal ikke være paladin pga av at jeg har spilt det en stund og er egentlig drit lei classen.

 

så hvilken class burde jeg starte ? gi fordeler og ulemper på de forskjellige classene

 

takker for alle svar  :cool:

9387100[/snapback]

 

Jeg elsker priesten min, skikkelig artig å heale i BGs og spesielt Arena. Veldig utfordrende, og du blir ikke bare stående og KUN heale. Du må dispelle, Mass dispelle, feare, mana burne, shielde osv. Bruker nesten bare instant heals, i sammenligning med paladin som kun bruker heals med casting time.

 

Priests er veldig gear dependant, du vil bli targeta ofte i arena. Er ikke det samme i pve, om det er det du liker best. Kan anbefale en prest. Har hatt mye moro i PvE og PvP :)

Lenke til kommentar

Druids er jo veldig allsidige, og kan gi enormt mye damage hvis man er feralspeccet i alle fall.

 

Prester er også morsomme å spille hvis man speccer shadow, slik at man kan gjøre masse damage da også.

 

Har akkurat tatt over en 65 druid, og det er kjempemorsomt hittil. Koser meg også stort med presten som jeg levlet opp til 60, og som helt sikkert skal opp til level 70 innen noen uker/måneder.

 

Selv har jeg koset meg stort med paladin tidligere også. Vanskelig valg. Helt klart.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hva du skal - Skal du raide så er det paladin og shaman som gjelder som healere nå, skal du i arena så er jo den beste paladin, men druids og priests kan også gjøre nytte for seg her .... - fordelen med f.eks priest er jo at du kan kjøre SP hvis du ikke vil heale - og det er vel antatt at de vil bli buffet en gang i fremtiden så de får main-healer rollen i raid tilbake :)

Lenke til kommentar

Om du vil spille en utfordrende healer klasse så er nok priest den beste ville jeg tro. Men om du vill eie healing done meters så er et valg mellom shaman og priest. Paladins eier bare på raw healing done litt lenger ut i spillet. Druider har jo også en masse andre saker for seg om er morro og ikke minst du har muligheten til og være veldig bra DPS og tank i tillegg.

Lenke til kommentar

Har selv hatt Resto druid 70 og nå Holy Priest 70.

 

Druid er veldig gøy! jeg angrer litt på at jeg solgte den...

Men skulle jeg tatt druid nå, ville jeg ha specca feral.

 

Men over til Druid vs Priest = Priest!

Kjappe heals, som hjelper veldig mye, Prayer of mending (imba) og en HoT.

 

jeg syns at folk stoler for lite på dr00d HoT'sa så det blir litt waste av og til

Men til slutt, må du selv velge :)

Lenke til kommentar

Om du vil være en viktig healer i PvE, som virkelig koker over healingmeters og redder liv ville jeg valgt shaman. Priest som PvE healer i dag har mistet litt av den viktige rollen de hadde før. Man MÅ ikke ha priester som healere med i et raid f.eks, men man bør ha noen shadowpriests. Hvis du vil heale Arena og PvE og kunne ta en skikkelig trøkk ville jeg kjørt Shaman garantert.

Lenke til kommentar

Som PVP healer er shaman noe av det råeste jeg har vært borti. Jeg (lvl70 druid) og en kamerat av meg som er 70 hunter nuka det vi var gode for på en 70 shaman i eye of the storm. 10 min etterpå ble vi drept av venna hans...

 

Vi nuka med andre ord i 10 min uten å få drept han fordi vi ble outheala...

 

Skal sies at han er fult arena og pvp geara så har good gear med mye res, men er kvalm alikevel...

Lenke til kommentar

Shaman er også bra end game healer. Tingen er bare at slikt kan forandre seg. Før TBC var priest kongen av healing. Jeg har selv en lvl 70 priest, og må se at pala/shaman er de som er klart mest etterspurt til raid healing.

Dette kan i midlertidig forandre seg, og det er umulig å si hvilken klasse som er best når WotLK kommer.

 

Tror Blizzard kommer til å gjøre noen forandringer. "Problemet" nå er ikke at paladins nødvendigvis er så mye bedre enn priests til å heale; det er bare at de bringer så mange bra buffs med seg. Du trenger egentlig egentlig bare en priest for divine spirit buff, så da blir det mye bedre å ta med flere paladins (blessings) og shamans (totems).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...