Gå til innhold

Hjelp ang. oppgradering [email protected] + 8800gts320m


Anbefalte innlegg

Hei folkens:)

 

Sitter nå med en pc som ikke her helt med de nyeste spillene

Har nå (754) [email protected]

1gb @220 mhz 3-2-3-10

6600gt 128

 

Tanken min er da og kjøpe nytt skjermkort 8800gts320mb.

det j da lurer på er om prosessoren min vil holde med,

regner med at 6600gt kortet mitt er den STORE flaskehalsen her..

Eller er prosessoren min såpass treig at det ikke vil hjelpe stort med

8800gts?

 

Er det noen her som kan gi en pekepin på hvor stor ytelses forbedring dette vil gi?

 

vil jeg fks. kunne spille bioshock, overlord, crysis, på en brukbar fps @ fks 1650x1050, no AA.AF?

 

 

Håper noen her kan hjelpe , Mvh F**** a duck

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens:)

 

Sitter nå med en pc som ikke her helt med de nyeste spillene

Har nå (754) [email protected] 

                    1gb @220 mhz 3-2-3-10

                    6600gt 128

 

Tanken min er da og kjøpe nytt skjermkort 8800gts320mb.

det j da lurer på er om prosessoren min vil holde med,

regner med at 6600gt kortet mitt er den STORE flaskehalsen her..

Eller er prosessoren min såpass treig at det ikke vil hjelpe stort med

8800gts?

 

Er det noen her som kan gi en pekepin på  hvor stor ytelses forbedring dette vil gi?

 

vil jeg fks. kunne spille bioshock, overlord, crysis, på en brukbar fps @ fks 1650x1050, no AA.AF? 

 

 

Håper noen her kan hjelpe , Mvh F**** a duck

9385231[/snapback]

Hei!

1. Tipper du bare har AGP-spor så du kan ikke bruke et 8800GTS

2. CPU'en din vil være en stor flaskehals ja

 

Har jeg vært deg så ville jeg ha ventet mot juletider, for å så oppgradere hele maskinen med nytt hk ny RAM og ny CPU til ca 5000kr :)

Lenke til kommentar

Joda, den vil duge, og du vil få en god ytelsesøkning, men du trenger 1 ekstra Gb minne MINST like mye som nytt skjermkort. Selv om du ikke akkurat får toppytelse med et 8800 GTS parret med resten av systemet ditt, så vil du få en stor ytelsesøkning.

 

Om det er verdt det er en annen sak.. (hvorfor ikke oppgradere hele PCen liksom?)

Lenke til kommentar

Du vil få en gigantisk ytelse økning i 3D selv om prosessoren vil være flaskehals med stor F.

Oppgraderte selv fra 6600GT til 7900GTO (klokket til 7900GTX) ifjor, har en prosessor som yter ca. det samme som din (Pentium4 3.2gHz). Det hjalp virkelig!

Trodde faktisk ikke det ville hjelpe så mye som det gjorde, om du er 3DMARK mann så gikk jeg fra ca 3100 poeng i 3DMARK05 til ca 7400 poeng. Men for å få høyere score MÅ jeg overklokke prosessor. Eneste spillet jeg har litt problem med nå er Half-Life2: Deathmatch, da prosessor er for svak når det blir litt mange spillere på skjermen.

Som Zeke sier, du bør ha mere minne også. Større oppløsning med bedre grafikk krever mer minne, men kjører du XP er det ikke døden men 1gig minne. Har du Vista derimot bør du kanskje anskaffe deg litt mer minne.

 

Ja, du vil få mye bedre ytelse i maskinen din. Skjermkortet kan jo du bruke i neste hovedkort, så det er ingen grunn til å ikke oppgradere. (Utenom strømforsyningen din er litt svak. Min gamle Thermaltake på 420watt dro min pc uten problemer)

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...