Gå til innhold

enermax silent strømforsyning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en enermaw silent strømforsyning og msi k7t turbo hovedkort. Jeg har merket at viften i strømforsyningen akslererer og bråker mere etterhvert som maskinen har stått på litt. Hvor er det styringen på viften ligger, i biosen på hovedkortet eller i selve strømforsyningen?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tatt fra microplex:

Denne modellen tilhører FM-serien. FM står for Fan Monitoring hvilket vil si at den ene av viftene kan tilkobles hovedkort slik at turtallet kan avleses.

Enermax i Nederland har en grei oversikt over hva som skiller de forskjellige modeller

Skrevet
jeg ville ikke annbefalt enermax PS. disse har veldig ustabil volt. :(:cry:

Virkelig? Jeg har bare gode erfaringer med enermax, nå har ikke jeg prøvd så enormt dyre strmforskyninger, men enermax har ihvertfall fungert bedre en mye annet jeg har prøvd.

AtW

Skrevet

Har du en link el. zandzpider som sier noe om ustabil volt? ? Enermax er iallefall de psu'ene som levere mest amp's til 3.3v, 5v og spesielt 12v... stemmer ikke dette?

Kaptein_S

Skrevet
jeg ville ikke annbefalt enermax PS. disse har veldig ustabil volt. :(:cry:

Tullball, hva anbefaler du da?

Har sev 2 stk Enermax, og de er dønn stabile (flux på 0.00005%) ved alle avlesninger, selv ved direkte kortsluttning på +12v rail. (gjorde det ved en feiltagelse ved kobling av peltier element..)

Merk: begge PSU'ene er like, 550w modellen.

P.S : Chieftech + AOpen & Q-Tec sine forsyninger er ustabile, spesielt +3.3v rail. (fluxxer med opptil 150% noen ganger, og de liker ikke at man kobler til peltier element mens de står å går, bare skrur seg av da)

Men dette er min erfaring da, ikke alle som gidder å kjøpe PSU til 1200-1700,- (første jeg kjøpte kosta 1700, men det er nesten to år siden da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...