Oter Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 slo av maskinen kl 14.00 i går,og skulle starte den igjen rundt midnatt,da ville den ikke starte. alle viftene starter å gå,men den slår seg av igjen etter noen få sekunder,ca der det kommer et pip,og du ser logoen til hk. maskinen er ca 2 måneder gammel nå. har testet med,og uten minnebrikker,byttet plasser,prøvd annen psu,prøvd annet skjermkort,samme problemet. så da er vel bare cpu eller hk som kan være problemet?har også fjernet diskene,uten at det hjalp det minste. hk er asus m2n32-sli premium cpu er amd athlon 64 x2 6000+ kan også nevne at jeg har slitt endel med blåskjermer,og at dataen har låst seg fullstendig. noen som har noen tips jeg kan prøve?
nets Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Har du prøvd å resette biosen da? Det står i manualen hvordan du gjør det. Pleier som regel å fixe problemer som ligner på det du har
Pastafarian Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Prøvd å resette bios? Prøvd med andre minnebrikker? Nytter ikke å prøve uten. Koblet til noen nye f.eks USB enheter? Tastatur, mus, ekstern disk, PCI kort osv
Oter Skrevet 29. august 2007 Forfatter Skrevet 29. august 2007 Prøvd å resette bios? Prøvd med andre minnebrikker? Nytter ikke å prøve uten. Koblet til noen nye f.eks USB enheter? Tastatur, mus, ekstern disk, PCI kort osv 9383315[/snapback] ja,biosen er resettet,glemte å skrive det. du skal vel komme til bios,uten rambrikker?er ikke mage dagene siden jeg kjørte memtest på dem,og fant da ingen feil på dem. har ikke koblet til noe nytt. det som er merkelig at maskinen fungerte fint,før jeg skrudde den av,men virket ikke når jeg skulle starte den
To be honest Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Hei Oter Ta ut batteriet til BIOS, vent 30 minutter, sett inn og start. Resette BIOS the softway hjelper ikke alltid.
genesis Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 (endret) Ta ut strømkontakten. Vent 10sec, trykk på "på" knappen, vent 10 sec. Ta i strømkontakten, trykk på.Gi respons om noe virker. Endret 6. januar 2014 av Zeph
nets Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Noen asus kort har jumpere for å totalt resette alt på hovedkortet, les litt i manualen
Oter Skrevet 31. august 2007 Forfatter Skrevet 31. august 2007 var nok hk eller cpu som hadde tatt kvelden,tror det er hk som er problemet,for når jeg setter i strømkabelen,så starter maskinen av seg selv,for så å stoppe etter noen sekunder. men maskinen er oppe og går nå,kjøpte meg asus p5k deluxe hk,og intel core2 e6850 cpu,så håper disse delene holder lenger :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå