Gå til innhold

Lage switch til USB/Audio kabling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et par småsøk på google, komplett o.l. fant jeg noe jeg likte... til x-antall tusen kroner...

Ideen er nemlig: Stappe tastatur, mus, div andre USB ting, og audio(jack) kabler inn i en boks, med en vippebryter.

Denne bryteren velger om de skal fungere på en laptop, eller en stasjonær. Med andre ord, jeg lager en slags dockingstasjon.

Jeg må også ha en switch til skjermen. Enten en DVI switch om det finnes(vet at det finnes VGA switcher), eller bare koble lappen inn i VGA porten på skjermen og bytte inngang i menyene.

MEN. Det store spørsmålet er.. Er det mulig uten store morsomme kort, og mye annet moro...

Jeg får vel en ca... 10 ledere som jeg skal bestemme retningen på.

Kan benytte meg av en USB hub som bare har 1 ledning(3 ledere) inn/ut fra den.

Samt en 3 audiokabler. Høyttaler, Mic, Gitar (Benytter pcene som forsterkere/effektbokser med Guitar Rig og Amplitube.)

Det går jo an med ørten brytere for å gjøre ting noe lettere, men vil nå helst ha en hovedbryter. Jeg er nokså ny innen DIY elektronikk, mitt "største" prosjekt var vel en ombygging av et tastatur så jeg kunne bruke det til effektpedal til PC ;)

Hvordan skal jeg da koble opp en hovedbryter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikla litt med en eldre Svitch for VGA, mus,tastatur.

Den hadde en veldig lang 4posisjons vriknapp med skremmende mange ledninger.

Skal du bytte mellom 2 maskiner vil jeg tro det er en mulighet med en bryter fra Elfa eller noe. Men skal du koble til flere så lykke til.D

Skrevet
MEN. Det store spørsmålet er.. Er det mulig uten store morsomme kort, og mye annet moro...

9382517[/snapback]

Hvis du tenker på å lage en mekanisk bryter og koble masse ledninger, så tror jeg resultatet blir dårlig.

Kanskje du ikke er så inne i problematikken rundt impedans og refleksjoner, men det er faktisk gode grunner til at slike switcher inneholder elektronikk og dermed koster endel. Ledningsføring for høyhastighet signaler er noe helt annet enn for lyspærer og slikt.

Skrevet (endret)

Ja jeg tenkte at resultatet kanskje kunne bli nokså dårlig. Men jeg ville høre om det var mulig. Jeg har ikke videre lyst til å blåse flere tusen på en slik boks. Ellers hadde jeg bare kjøpt en fra komplett ;)

Med andre ord du ser etter en Kvm Switch du kan obdusere og bygge om kanskje?

http://www.clasohlson.no/Product/Category....7;251759;251652

9383907[/snapback]

Nesten, men en Dlink til 600,- på PSdata er nærmere. Men ingen av de har DVI port. Da må man opp i et par tusen. Det jeg kunne gjort var å bare hatt 2 bokser, DVI switch, og usb/mus/tast/audio

Endret av Greblak
Skrevet (endret)

Du ønsker å kople laptoppen i "noe", og bruke skjerm/mus/tastatur på din vanlige workstation (stasjonære pc) til denne?

Hvorfor gjøre det vanskelig? Hvorfor ikke bruke en form for terminalklient og logg på den bærbare via din stasjonære?

EDIT: er selvfølgelig visse begrensninger med dette

Endret av NorthWave
Skrevet

Egentlig en god ide, og kan funke til "normal kontorbruk", men så har det seg slik at laptopen er kraftigere på spill, samt kjører vista (DirectX10). Så skulle gjerne hatt det på 22" wide isteden for 15" osv..

Takker for innspill folkens, men tror det blir noe sånt som en tynnklient ja, og får vel nøye meg med å enten "hardkoble" eller spille direkte på "lappen" :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...