Gå til innhold

Max 500 bilder i Lightroom Flash Slideshow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

500 bilder?

Har ingen kjennskap til programmet, men et slideshow på flere hundre bilder høres ut som en laaang uutholdende seanse. Håper ikke du skal presentere showet for andre enn deg selv :!:

Fra spøk til alvor, så tror jeg bestemt at du uansett bør begrense antallet bilder til langt under 500 bilder. Beklager at det ikke var svar på ditt spørsmål.

Her

Lenke til kommentar
Hei,

 

500 bilder?

Har ingen kjennskap til programmet, men et slideshow på flere hundre bilder høres ut som en laaang uutholdende seanse. Håper ikke du skal presentere showet for andre enn deg selv :!:

Fra spøk til alvor, så tror jeg bestemt at du uansett bør begrense antallet bilder til langt under 500 bilder. Beklager at det ikke var svar på ditt spørsmål.

Her

9382389[/snapback]

 

Bruker Lightroom selv, men har ikke testet med så mange bilder. Men er mye i det Her skriver. Blir skrekkelig langt med 500 bilder i en presentasjon. Er det absolutt nødvendig med flere bilder?

Lenke til kommentar

Bill Gates 11/87: "640K of RAM ought to be enough for anybody.”

 

Ja, jeg vet at 500 bilder er veldig mange bilder, men dette er fra et bryllup (75% av bildene er allerede fjernet:).

Foreldre, besteforeldre, tanter osv. får aldri nok, så spørsmålet mitt er fortsatt: Vet noen om det er lagt inn en grense på 500 bilder?

Lenke til kommentar

Som flere har vært inne på 500 bilder er MYE. Skal et lysbildeshow på 500 bilder fungere, så må det være gode bilder, og jeg for min del har neppe tatt 500 gode bilder tilsammen i løpet av mitt liv :)

Ok. bestemødre o.l. har andre kriterier for gode bilder, men...

Du skjønner nok hva jeg meneer.

 

Det er nok mye bedre å holde igjen litt allikevel. Da sitter folk igjen med en passe mett følelse, de føler seg ikke overmette, og er ikke lei bildene dine. For det er neppe det du vil, at alle skal komme på en viktig avtale neste gang du ymter frampå om lysbildekos.

 

Sitter du igjen med 500 bilder etter å ha sortert, da har du ikke sortert ferdig. Det er ikke mulig at du kan være ferdig. Jeg vil si, kast 75% av de 75%, da er du nok der. Jeg gjør det ofte sånn, sorterer i to omganger. Kaster først det jeg umiddelbart ser er møkk. Så lar jeg det modne litt, før jeg går igjennom en gang til. For det er først når jeg får antallet ned, at jeg ser at jeg fortsatt har mange like bilder. Å se sånne sammenhenger i en bunke på 2000, det er umulig.

 

Når jeg sier kast, så mener jeg det nesten helt boksstavelig. For å kunne sortere en omgang til, så må du få de vekk. Ut av synsfeltet ditt. Så lenge de er blant bildene du jobber med, så har du ikke oversikt.

Her er Lightroom helt uvurderlig som arbeidsredskap. Du kan svært enkelt filtrere vekk de bildene du har merka for sletting.

Men det vet du kanskje? Hvis ikke, er det nok på tide å kjøpe seg en arbeidsflytbok. Jeg har en Scott Kelby bok, den er bra.

 

Men selvfølgelig, det er ditt valg hva du gjør med dine bilder :)

 

Mvh

Tim Typo

 

PS. Selv etter at du har sortert ned mer, kan det være en god ide å dele showet opp. Med små biter, og så en liten pause, da blir folk sultne på mer. Da synes de at du er verdens beste fotograf.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det er lagt inn en grense på 500 fordi helsemyndighetene i USA mener at det kan være en dødelig overdose å uforvarende se lengre slideshow. Det er faktisk rapportert tilfeller av personer som har falt i koma før 400 bilder.

 

Noen som ser Simpsons? Husker dere da søstrene til Marge skulle vise slides fra ferien. Den gag'en bygger naturligvis på at lange slideshow er kjedelige. Hvis det ikke var Tom Cruise bryllup (med tilhørende 1000 kjendiser) så kan jeg ikke i min beste fantasi se at det skulle være nødvendig med over 500 bilder for å få et representativt bilde av bryllupsfesten og seremonien. Det er rett og slett for mange bilder til at det kan bli interessant, hvis ikke festen er et karneval der gjestene utfører stunts og andre former for oppvisninger. Det kan forsvares hvis det deles opp slik som det er foreslått lenger opp.

Lenke til kommentar

Alle her inne er helt sikkert enig i at 500+ bilder i et slideshow er altfor mye, her er det folk som er opptatt av foto som kunst/teknikk/hobby osv.. Hadde man derimot tatt diskusjonen på www.tanteforum.com, tipper jeg at det hadde vært noen med motsatt mening. Så selv om jeg gjerne skulle kunne forbydd dansebandmusikk, er jeg nødt til å godta at noen heller hører på det en jazz. Derfor holder jeg fast ved at en begrensning på 500 er diskriminerende mot tantestanden.

Endret av koda
Lenke til kommentar
Alle her inne er helt sikkert enig i at 500+ bilder i et slideshow er altfor mye, her er det folk som er opptatt av foto som kunst/teknikk/hobby osv.. Hadde man derimot tatt diskusjonen på www.tanteforum.com, tipper jeg at det hadde vært noen med motsatt mening. Så selv om jeg gjerne skulle kunne forbydd dansebandmusikk, er jeg nødt til å godta at noen heller hører på det en jazz. Derfor holder jeg fast ved at en begrensning på 500 er diskriminerende mot tantestanden.

9391174[/snapback]

Less is more, var en populær frase en gang i tida.

Men regler er og til for å brytes, blir det og sagt. Så som du er inne på, alt til sin tid.

 

Så bevares, det er dine bilder. Prøv deg fram du.

Se om det funker. Lykke til.

 

Mvh

 

(Jeg nominerer hermed dette innlegget til tittelen, Årets mest floskelfylte innlegg. Jeg ser fram til prisutdelingen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...