TronDoZY Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 (endret) Hey alle sammen...ok, jeg skal gi dere ett lite problem.. Jeg prøver å spille Overlord og Bioshock nå....Men når jeg skal launche spillene, får jeg "program to big to fitt in memory" i en liten dos skjerm (jeg må trykke tusen ganger for å klare å lese den) ....Overlord skjer det når jeg skal installere spillet, og bioshock når jeg skal starte det opp... Hva gjør jeg?! Specs : e6600 Core2Duo 8800gtx 2gb DDR2 700watt Det skal vell være alt dere trenger? takk takk =) EDIT: GLEMTE OS, jeg har Vista business 32-bit. Endret 28. august 2007 av TronDoZY
Penrin Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Vet ikke hva spillene krever, og vet helelr ikke om noen av ekstraeffektene i Vista kan ha noe å si. Hvis du har det på, prøv og disable det. Avslutt også alle unødventige aplikasjoner du har som surrer i bakgrunnen, som kan stjele litt..
TronDoZY Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 (endret) Ok, skal prøve =) EDIT: Funka ikke =(, andre forslag? Endret 28. august 2007 av TronDoZY
Mr.Hamburger Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Er ikke helt sikker på hvordan Vista behandler minne, men det må vel finnes en vekslefil? Dersom denne er for liten vil jeg gjette på at krevende programmer ikke vil starte. Vet dog ikke hvordan denne kan forandres på i Vista.
Penrin Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 En av grunnene til at jeg ikke vil ha Vista.. Liker det rett og slett ikke i det hele tatt for det meste.. Bare utseenet, det skal de ha..
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Vet ikke hva spillene krever, og vet helelr ikke om noen av ekstraeffektene i Vista kan ha noe å si. Hvis du har det på, prøv og disable det. Avslutt også alle unødventige aplikasjoner du har som surrer i bakgrunnen, som kan stjele litt.. 9377760[/snapback] "Litt", ja. Hvis man kjører alle de små appsene vil man få markant dårligere ytelse. Jeg holder meg til XP jeg også, Penrin.
Xkr%#^+* Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 (endret) Her i huset kjøres begge spillene på samme cpu, samme grafikk kort, 620 w, og med 2 gig ram uten problemer. Bioshock tryna forøvrig i et sett med en gb minne. Putta i en gb til og det går som en drøm. Eneste forskjell er at her er det xp 32 bit. Endret 28. august 2007 av Tropetor
TronDoZY Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 (endret) umh, dette problemet skjer på andre OS også? Har lest på nettet, og windows 95 har også denne problemet... Wow, folk tror med en gang det er vista? dette problemet er nokk hardware related. finner sikkert ut av det før eller senere... EDIT: Tror det kan være at kanskje jeg stoppa midt i en diskdefrag engang, skal prøve å ta en ny og sjekke. Endret 28. august 2007 av TronDoZY
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Wow, folk tror med en gang det er vista? 9381350[/snapback] Det er så mye "galt" med Vista at det så og si blir en naturlig syndebukk.
TronDoZY Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 Dette er det eneste problemet jeg har hatt med vista så langt da... Så jeg har egentlig hatt en god opplevelse med vista =) får bare vente til service pack 1 kommer hvis ikke defragmenteringa virker =)
JKJK Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 (endret) Jeg tror kanskje noen andre har funnet svaret på dette: Les hele denne tråden. Kan dette være riktig i ditt tilfelle? Now if we want to go into the shady aspect of this, it's also a common problem when it is an illegitimate file. Users in Kazaa/Ares/etc. will often change the name of an iso file to exe to make the file easier to find. When opening this file in DOS it will give you this error. If you rename the file from an exe to an iso then open the file using Nero or another compatible burning program it just might work. (legal disclaimer, I am not responsible and all that jargon ) Edit: However... jeg nekter å tro at dette er et minne/windowsproblem. Hvis mine antydninger ovenfor ikke stemmer, ville jeg ha snust i rettning virus o.l. Ser også at feilmeldingen er nevnt her. Endret 28. august 2007 av JKJK
dofferneo Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Prøv å endre størrelsen på sidevekslingsfilen din. Høyreklikk på Min Datamaskin -> Egenskaper -> Avanserte systeminnstillinger -> Innstillinger under Ytelse (øverste alternativet) -> Avansert. Sjekk der om at det er merket av for best ytelse i programmer. Så kan du gå inn på og endre størrelsen på virtuelt minne. Hvis du merker av for automatisk størrelse på alle stasjoner skulle alt gå bra. Og hvis det ikke fungerer etter dette, foreslår jeg at du kjører diagnoseverktøy for minne. Bare å skrive det i søk-linja under startmenyen. Lykke til!
TronDoZY Skrevet 29. august 2007 Forfatter Skrevet 29. august 2007 Fant ingen feil på diagnoseverktøyet, sjekka harddisken i samme slengen. Satt virtual memory til 200-4000 mb, som skulle nokk holde. virker fremdeles ikke. satte og modus til windows 95 og det virka ikke heller.
FLarsen Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 (endret) Sidevekslingsfilen bør være på 1.5 ganger mengden ram i maskinen (Leste det i en tweak guide en plass, og det funker fint hos meg). Altså 3072 hvis du har 2gb minne. Både initial size og maximum size bør være det samme, ettersom gjentatt økning/minking av størrelsen vil føre til fragmentering. Sjekk at ingen programmer tar overdrevet mye minne. Husk å trykke på "show processes for all users". Hvis du finner et slikt program, stopp det og se om det løser problemet. En variabel sidevekslingsfil som starter på 200mb kan få problemer hvis disken er full. Sjekk at det er nok plass på disken og sett størrelsen til å alltid være 3072mb. Stopp evt. antivirus program, hvis du har det. Prøv også å starte programmet som administrator. Innstaller Vista Performance and Reliability Pack og Vista Compatibility and Reliability Pack: KB938979 KB938194 De pakkene øker også ytelsen generelt, så jeg anbefaler dem selv om de ikke løser problemet. EDIT: Leif stakk innom. Endret 30. august 2007 av FLarsen
TronDoZY Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 Skal prøve når jeg kommer hjem, takker =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå