Gå til innhold

Ny bærbar, gaming, noe CAD, 11-13k


Koffe

Anbefalte innlegg

Skal nå ha meg ny bærbar PC og har sett spesielt på tre alternativer etter å ha lest litt rundt på forumet og diverse tester:

 

Dells Vostro 1500, inspiron 1520 og Compal IFL 90+ (alle konfigurert ~max)

 

Skal for det meste kjøre simuleringsprogrammer, CAD, Premiere, men skal også ha mulighet for å kjøre de nyeste spillene. Harddiskapasitet er ikke viktig, skal være 15,4" , 2 gig ram.

 

- Noen anbefalinger?

- Er det mulig å få Core 2 Quad på laptop pr. dags dato? (evt kan man på en grei måte oppgadere dette om et år?.. har aldri surra med laptopcpu`er før)

- Er geforce 8600M "nok"? (IFL er eneste med 512)

 

Takk for all hjelp og tips :)

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye snakk med folk og søk har jeg funnet ut at bærbar quad ikke kommer før rundt/over nyttår.. Men spørsmålet er fortsatt om dette "lett" kan oppgraderes senere.

 

Ellers har jeg sett at 256mb GF 8600GT er ca 20-30% "dårligre" enn 8800 350mb+/- for vanlige PCI-E skjermkort, men vil dette være like sammenliknbart for bærbare?

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Takk for tips hondaxrl, skal sjekke den.

 

andylove: Har lest rundt, og for meg virker det som 8800 nesten helt sikkert ikke vil bli tiljengelig for 15,4" størrelse laptoper.

9380604[/snapback]

 

Du kan jo titte litt på kjøleløsningene PCI-e korta har, det er ikke småtteri. For min del synes jeg at bærbare i dag blir så stygge og klumpete.

 

Tror du vil bli mer enn fornøyd med 8600M kortet. Det er jo uansett ikke snakk om "RÅ" gaming maskin. Til det må du ha raskere disker og kjappere skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...